Steffen Heringhaus, fondatorul Five Elements Digital, agenția românească în top zece cele mai bune agenții SEO la nivel mondial, a vorbit în exclusivitate pentru Business Leaders despre potențialul și evoluția acestui domeniu în următorii ani. Agenția pe care o conduce lucrează cu branduri de top din întreaga lume, fiind prezentă atât în România cât și Statele Unite ale Americii, statisticile arătând că aproximativ 50% dintre utilizatorii de internet din țara noastră navighează pe site-uri optimizate de ei.
„Nu livrăm doar serviciile care ni se cer, încercăm să fim parte din echipa clientului și să ne gândim la succesul integral al afacerii. Dacă afacerea are succes, ne avem locul asigurat. În România avem clienți mijlocii și mari care înainte au colaborat cu mai multe agenții și care apreciază gradul nostru de implicare“, ne-a declarat Steffen Heringhaus.
Întrebat cum s-au schimbat trendurile în decursul celor 11 ani de la înființarea agenției, Steffen apreciază o piață mult mai matură și spune că cererea a crescut foarte mult. „Înainte clienții nu știau ce vor sau care este modelul de business on-line. În urmă cu 8 ani întrebarea principală era despre cum pot deveni profitabili, cum pot face bani. Acum știu răspunsul, așa că au crescut bugetele și investițiile în on-line.“
În ceea ce privește succesul în SEO, fondatorul Five Elements Digital spune că este nevoie de determinare și efort constant. Pe lângă acestea, amintește importanța conținutului, pe care îl consideră principalul factor ce poate pune un brand pe prima pagină a motoarelor de căutare. De asemenea, autoritatea site-ului este extrem de importantă.
Întrebat care este diferența dintre brand marketing și performance marketing și de ce este important ca o companie să le aibă pe ambele în vedere, Steffen Heringhaus a explicat:
„Performance marketing-ul a fost foarte popular în România mai ales pe timpul crizei. Plătești un click și faci o vânzare, practic un procent din vânzări este alocat către marketing. Problema este că în acest mod vindem eficient, dar nu creăm neapărat cerere. Steve Jobs nu a inventat tableta pentru că a văzut că oamenii caută un telefon supradimensionat fără cartelă, pe care să poată citi cărți sau să asculte muzică. S-a gândit că un astfel de device ar fi util, l-a prezentat și a convins foarte mulți oameni că au nevoie de el. Performance marketing ne ajută să producem această cerere cât mai eficient.“
În ceea ce privește regulile de bază în SEO, recomandă ca site-ul să aibă bine pusă la punct partea tehnică, să aibă autoritate iar conținutul să fie inteligibil, bine optimizat și de calitate.
„Google a avansat mult mai mult în a înțelege conținutul și limbajul natural, deci ne putem aștepta la răspunsuri și mai bune. Cei care creează conținut vor avea în plus de muncă, este costisitor să creezi conținut bun. Cu cât Google avansează, devine mult mai pretențios iar odată cu aceste schimbări cresc costurile pentru conținutul de calitate“, a explicat Steffen Heringhaus.
Adauga comentariu