Business Leaders > Povesti de business > Marius Lungu, Fabrica de Fum: „Am ales să investim într-o fabrică de mezeluri artizanale deoarece pe piață sunt puține produse care să păstreze tradiția și gustul de altădată“

Fabrica de Fum este un brand lansat la începutul anului 2017, o afacere de familie născută din pasiunea pentru gătit a lui Marius Lungu, administratorul businessului. Având o experiență de peste 20 de ani ca chef, acesta și-a putut da seama de slaba calitate a preparatelor din carne afumată care se găseau atunci pe piață și a început să le producă singur, chiar în bucătăriile restaurantelor în care lucra. În 2017, în timpul unei ședințe de familie, alături de soția sa – Cristina Lungu și Paul-Gabriel Ioan – cumnatul său, au hotărât transformarea acestei pasiuni în business.

„Am ales să investim într-un astfel de business deoarece sunt puține produse perfect curate, cu un gust deosebit, care să păstreze tradiția și gustul de altădată. Cele care se găsesc pe piață sunt în general făcute în gospodărie, fără a se respecta normele de igienă în vigoare. Mai mult, proveniența animalelor din care sunt produse este incertă și fără o analiză sanitar-veterinară obligatorie“, ne-a declarat Marius Lungu.

Acesta atrage atenția că principala problemă cu care se confruntă un producător la început de drum este, în primul rând, lipsa ajutorului din partea autorităților și spune că o relaxare fiscală ar fi o reală soluție de care antreprenorii să beneficieze la început de drum. „Producția, în viziunea mea, trebuie sprijinită din toate punctele de vedere pentru că implică angajarea forței de muncă autohtone, generează taxe și impozite la bugetul de stat și limitează importurile.“

Întrebat despre raportul calitate-preț în cazul produselor artizanale, administratorul brandului Fabrica de Fum spune că este normal ca un produs bun să aibă un preț ridicat. „Vom vedea că, de fapt, doar prețul pe kilogram este ridicat. Dacă citim eticheta produsului ne dăm seama că un produs ieftin are un conținut sărac în proteine și macronutrienți, iar acest lucru duce la consumul unei cantități mai mari din produsul respectiv pentru obținerea stării de sațietate. În general, produsele cu un conținut sărac în substanțe nutritive au și un conținut ridicat de coloranți, conservanți, potențiatori de aromă, care, în timp dăunează organismului. “

Procedeele tradiționale prin care este procesată carnea la Fabrica de Fum sunt cele de odinioară și implică rețete autentice, multă atenție și timp: punerea la baiț a cărnii, întoarcerea manuală zilnică pentru a se pătrunde, prinderea fiecărei bucăți de carne cu sfoară și agățarea pe stinghii de lemn, afumarea la celulă clasică cu lemn de cireș, coacerea, zvântarea și, la final, porționarea și ambalarea, care se face tot manual.

În privința modului în care s-au schimbat gusturile consumatorilor de mezeluri și nivelul de educație al cumpărătorului român atunci când vine vorba de alegerea mezelurilor și citirea etichetei, Marius Lungu este de părere că o pondere mai mare în gusturile consumatorilor o ocupă mezelurile procesate, în detrimentul produselor artizanale. „Din păcate, atunci când vine vorba de alegerile pe care le fac, consumatorii români aleg în funcție de preț și aspect, citirea etichetei rareori fiind un criteriu de selecție. Din păcate, educația alimentară le lipsește multora dintre consumatori, și, după părerea mea, ar trebui introdusă în programa școlară ca metodă de prevenție și menținere a sănătății, alături de educația fizică și sport.“

Deși produsele Fabrica de Fum au fost prezente timp de un an pe rafturile unui mare lanț de magazine, condițiile restrictive și profitul mic i-au determinat pe administratori să le retragă. Acum vând în băcănii specializate în produse autohtone de calitate, în magazine alimentare, online și în târguri.

În 2021 brandul trece printr-un proces de rebranding și o repoziționare pe piața de profil, având în plan o extindere pe plan național și în același timp o vizibilitate mai mare. „În următorii cinci ani, ne dorim să accesăm un credit nerambursabil pentru construcția unui spațiu de producție propriu, mai generos, achiziția de utilaje pentru dezvoltarea de game de produse noi, cum ar fi mâncarea sănătoasă pentru copii“, ne-a mai spus Marius Lungu.

Capacitatea de producție a fabricii este de aproximativ 10-12 tone pe lună, iar cele mai căutate produse sunt pieptul de porc afumat, pastrama din piept de rață, cârnații de porc cu vită și cei cu secărică.

Fabrica de Fum a avut în 2020 o cifră de afaceri de 1.000.000 lei.

Business Leaders

View all posts

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *