Business Leaders > Povesti de business > Două antreprenoare din Iași au reușit să transforme pasiunea pentru cadourile personalizate într-o afacere de succes

Anca Morărașu și Cristina Păduraru sunt două tinere din Iași, pasionate de arta cadourilor personalizate. Au fost colege de birou într-o firmă de licitații publice până în 2015, iar după ce Anca a intrat în concediu de maternitate au început să caute o formă de a face business, plecând de la pasiunea lor comună de a-și surprinde prietenii cu obiecte personalizate care să trezească amintiri și emoții. Așa a început în 2017 povestea „Memories Gift Makers“, locul în care se produc tricouri imprimate, pături sau pernuțe de bebeluși brodate, cutii și portofele gravate sau poze imprimate pe piatră.

Anca este responsabilă cu partea de creație iar Cristina se ocupă de marketing. Niciodată nu iau o decizie importantă fără să se consulte, cele două fondatoare mărturisind că se ghidează după principiul „întotdeauna se poate mai bine“.

Cum a început povestea businessului?

Anca: După multe discuții cu Cristina am identificat pasiunea noastră comună pentru cadourile personalizate. Ne place să îi surprindem pe cei dragi, indiferent de moment. Un cadou personalizat nu este un simplu cadou, el este mereu însoțit de gânduri bune și îi este adăugată valoarea timpul dedicat alegerii lui.

În urmă cu 4 ani ne-am dat seama că de multe ori oamenii întâmpină greutăți în găsirea cadoului potrivit. Asta se întâmplă fie din lipsa timpului sau pur și simplu pentru că nu au nicio idee despre ce anume ar trebui să achiziționeze. Așa am hotărât să venim în ajutorul lor prin ceea ce știm să facem cel mai bine. Cadoul personalizat trezește emoții și amintiri, fiind o alegere unică pentru persoana care urmează să-l primească. 

Care au fost pașii dezvoltării businessului și ce provocări ați întâmpinat la început de drum?

Am pornit de la fraza „Momentele frumoase din viața ta trebuie prețuite zilnic, nu uitate pe un CD prăfuit”, care ulterior a devenit și sloganul nostru și astfel am dat viață brandului „Memories Gift Makers“. La început am dăruitprietenilor și familiei diverse cadouri personalizate, realizate de noi. Reacțiile lor au fost cele mai frumoase forme de mulțumire. Apoi am adunat păreri de la oamenii pe care îi cunoaștem și i-am rugat să răspundă sincer la întrebarea: „Ce înseamnă pentru tine un cadou personalizat?”. Iar răspunsurile au fost destul de variate. Pentru unii înseamnă o poveste, o amintire amuzantă, pentru alții iubire, cadou unicat etc.

Dar cu adevărat primul pas pe care l-am făcut pentru ceea ce avea să devină business a fost documentarea cu privire la achiziționarea echipamentelor și găsirea furnizorilor. Am început prin a avea doar câteva comenzi pe zi și după 10 luni am ajuns la câteva zeci.

Marea provocare pentru noi a fost să reușim să satisfacem dorințele clienților, fiecare unic și cu perspective diferite cu privire la ceea ce reprezintă cadoul perfect.

Povestea atelierului. Cum și când l-ați înființat?

Anca: Am înființat atelierul în 2017. Atunci eram doar eu și Cristina. În 2019, pentru că ni se mărise echipa și spațiul devenise neîncăpător, am hotarat ca este timpul sa ne mutăm într-un loc mai mare. A doua extindere a avut loc în 2020, după ce ne-am cumpărat aparatură nouă și am mărit echipa la 6 persoane.

Atelierul a rezistat de-a lungul timpului și datorită echipei pe care noi am format-o. În momentul de față Memories Gift Makers nu înseamnă doar Anca și Cristina, înseamnă o echipă de 6 fete serioase, creative, cu dorința de a învăța ce este nou în domeniu.

Cristina Păduraru și Anca Morărașu, fondatoarele brandului „Memories Gift Makers“
Echipa „Memories Gift Makers

Ne amuzăm și acum când ne amintim prima cană imprimata de noi. Am omis un pas important în procesul de imprimare și, când am scos cana din presă, ne-am dat seama că nu puteam citi textul pentru că era imprimat invers. Cana o păstrăm ca o primă amintire a începuturilor noastre.

Ce cadouri putem găsi la voi?

Anca: Încercăm să acoperim aproape toată gama de produse personalizate, tehnicile folosite fiind prin imprimare, gravare sau brodare.

Fie că sunteți în căutarea unui cadou pentru familie sau prieteni, pe site veți găsi tricouri (imprimate sau brodate); căni, rame foto imprimate pe sticlă, placă de ardezie (piatră), gravate pe lemn sau cu inserție foto; tablouri canvas de diferite dimensiune; ceasuri; fustițe pentru diferite evenimente; păturică și pernuță brodată pentru bebeluși; șorturi; prosoape brodate; cutii de vin gravate; portofele gravate; brelocuri; pernuțe imprimate; rucsăcei pentru școală; etc.

Care sunt cele mai comandate produse?

Cristina: Cele mai cerute sunt tricourile cu diferite mesaje, cănile, pernuțele, pozele pe piatră și cutiile de vin cu sticlă și pahare personalizate.

S-au schimbat nevoile clienților în perioada pandemiei?

Cristina: Pentru noi pandemia a fost perioada în care am avut cele mai multe comenzi. La început ne-am speriat, nu am știut la ce să ne așteptăm, dar ne-am liniștit când am observant că oamenii au început să comande mai mult comparativ cu alte perioade.

Care este procesul prin care stabiliți dezvoltarea portofoliului de produse pentru a răspunde permanent nevoilor clienților voștri?

Cristina: Încercăm să avem întotdeauna noutăți în ofertă, diversitatea reprezentând un factor important în acest domeniu. Prin programul „StartUp Nation 2019” am reușit să achiziționăm diverse echipamente pentru a satisface nevoile clienților, printre care și un aparat de gravat lemn, sticlă, un plotter pentru tablouri Canvas, dar și o mașină de brodat cu ajutorul căreia personalizăm textile.

Imaginația nu are limite, dar nu același lucru putem spune despre mașina de tricotat/brodat. Cum ajungeți cât mai aproape de viziunea clientului?

Anca: Broderia nu este o simplă metodă de personalizare a materialelor promoționale, ci o artă prin care poți decora o varietate de articole. Este adevărat că imaginația nu are limite, așa că am achiziționat un program cu ajutorul căruia orice idee a clienților poate fi transpusă în broderie.

Cum află clienții de voi?

Anca: Inițial am început prin a ne promova pe diferite grupuri pe Facebook, apoi au venit clienți din recomandări. Acum avem un plan elaborat de publicitate.

Clienții ne pot găsi pe Facebook, Instagram sau pe site-ul nostru: www.memoriesgifts.ro.

Din experiența celor 4 ani, care sunt cele mai importante 3 reguli în comerțul de cadouri?

Cristina: 1.Este important să oferim informații cât mai exacte despre produsele și activitatea noastră.

2.Transparența

3.Rezolvarea cât mai rapidă a problemelor care pot apărea din varii motive.

Când ați întâmpinat cea mai mare provocare în business și cum ați depășit-o?

Anca: Cea mai mare provocare pentru noi a fost primul Crăciun al Memories Gift Makers, când am avut o explozie de comenzi și nu știam cum să le facem față. A fost momentul în care am realizat că ceea ce a pornit ca un hobby a devenit business. Am ajuns la concluzia că noi două nu mai putem face față și am hotărât să ne mărim echipa. A fost foarte greu să găsim persoane cu care să fim pe aceeași lungime de undă. Am avut și câteva experiențe neplăcute, dar până la urmă am avut norocul să găsim persoanele potrivite care să facă parte din familia Memories Gift Makers. Sunt oameni motivați, care iubesc ceea ce fac. Nu puteam avea succes fără o echipă puternică în spate.

Există anumite reguli de care să ținem cont atunci când alegem un cadou?

Anca: Cred că cel mai important lucru este să se gândească la persoana pentru care cumpără cadoul (ce pasiuni/hobby-uri are, ce îi place să asculte, ce îi place să poarte, ce lucru i-ar fi necesar etc). Nu întotdeauna ceea ce ne place nouă este potrivit pentru cel care primește cadoul.

Am observat că oamenii au tendința de a copia. Plecând de la certitudinea că fiecare individ este diferit, cadourile ar trebui să reprezinte o ocazie de a crea ceva unic.

Este important ca atunci când dăruim un cadou să ne gândim la amintirile pe care le avem cu acea persoană și să le transpunem în acel cadou.

Memories Gift Makers a fost înființat în 2017, are 6 angajați, iar în 2020 a înregistrat o cifră de afaceri de 898.242 lei.

Business Leaders

View all posts

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *