Business Leaders > Opinii > Cum își sabotează antreprenorii prezentarea businessului în timpul unui interviu

Autor: Lizeta Oprea

După 15 ani de presă și sute de interviuri, am decis să scriu un ghid practic menit să vină în întâmpinarea antreprenorilor care urmează să participe la un interviu. De-a lungul anilor, în cadrul interviurilor de la Adevărul Live, am cunoscut antreprenori cu businessuri remarcabile dar care s-au pierdut în propriile povești, bazându-se pe „experiența“ lor cu presa.
Cel mai mare sabotor este ÎNCREDEREA. În lipsa ei, antreprenorii se tem să se lanseze în opinii relevante și caută să rămână cât mai aproape de standarde. Când încrederea este prea mare, antreprenorii neglijează pregătirea interviului, vor să spună prea multe și se pierd în propriile idei sau ajung să întrebe la final dacă au spus ceva relevant. Bineînțeles că există și o cale de mijoc, atunci când există o structură a ideilor și o serie de mesaje menite să capteze atenția publicului.

Pași pe care trebuie să-i urmezi înaintea și în timpul unui interviu:


1. Află cât mai multe despre tema de discuție, publicul țintă și dacă mai există alți invitați. Rămâi în dialog cu jurnalistul pentru a te asigura că știi toate detaliile până în ziua interviului. Cu siguranță va aprecia interesul tău.

2. Asigură-te că ajungi cu cel puțin 30 de minute înainte de emisiune/interviu. Familiarizarea cu spațiul și o scurtă discuție cu jurnalistul îți vor liniști emoțiile.

3. Învață să-ți prezinți businessul cât mai creativ și scoate în evidență ce TE DIFERENȚIAZĂ de concurență. Spune-ți povestea diferit de fiecare dată, adăugând la fiecare nou interviu detalii care să o facă mai interesantă și ieșită din tipare.

4. Nu te feri să spui lucrurilor pe nume dacă vrei să fii remarcat. Răspunsurile prin care urmărești să nu superi pe nimeni sau să nu greșești te vor ține într-o zonă a neutralității.

5. Fii autentic și focusează-te pe conținut. Stabilește-ți tu cu tine că nimeni nu-ți poate combate mesajul, exprimă-ți cu încredere ideile și fii autentic.

6. Înainte de a te lansa în diferite afirmații, întreabă-te ce vrei să transmiți. Stabilește-ți două sau trei mesaje cheie pe care vrei să le impregnezi în memoria publicului pentru a te asigura că își va aminti de tine atunci când va avea nevoie de produsele/serviciile tale.

7. Nu îți stabili ca obiectiv promovarea businessului. În loc să repeți obsesiv numele brandului, al produselor și serviciilor, mai bine exprimă opinii de impact, împărtășește idei relevante, vorbește despre proiectele la care lucrezi și lasă să se vadă pasiunea pe care o investești în afacerea ta. Ideile tale vor rezona cu nevoia de autenticitate a publicului și oamenii vor fi atrași automat de serviciile/produsele pe care le oferi.

8. Nu te gândi la ce vor spune ceilalți, acest lucru îți va inhiba autenticitatea.

9. Nu încerca să convingi pe nimeni de inteligența și autoritatea ta. Din moment ce ai fost invitat, nu se pune la îndoială acest lucru.

10. Nu există „NU ȘTIU“. Orice întrebare vei primi, găsește un răspuns care să fie cât mai apropiat de tema de discuție. Jurnalistul din fața ta își va da seama că ești în dificultate și te va ajuta cu detalii pentru a te aduce mai aproape de subiect.

11. Cea mai mare frică a invitaților într-un live este apariția posibilelor blank-uri produse de emoții. Dacă este și teama ta, stai fără grijă, prezentatorul este acolo să intervină.

Business Leaders

View all posts

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *