Grădina Rustică reprezintă pariul pe care Mirela Bratu l-a pus atunci când a renunțat la jobul din multinațională și a ales calea antreprenoriatului, oferind un loc de poveste celor care sunt în căutarea emoției copilăriei și a mersului la țară, într-un cadru care pentru mulți copii din noile generații poate rămâne doar o poveste din amintirile părinților.
Cu un buget de 200.000 de euro, reinvestind permanent profitul, Mirela și soțul ei au reușit să ofere oaspeților, începând cu anul 2018, un spațiu deosebit de 9000 mp, ce are o vegetație bogată cu numeroase tipuri de arbori, o căsuță rustică, spații de joacă și diferite zone de relaxare (hamace, sezlonguri, canapele din baloți de paie). Este un loc potrivit pentru familii cu copii, cei mici având foarte multe activități la dispoziție și locuri pe care le pot explora. Pot începe la căsuța din copac, pot continua cu bucătăria cu noroi unde pot să se joace cu ingrediente din natură, dar există și o zonă de joacă în nisip, loc de joacă cu leagăne, tobogane sau trambulină sau fân răsfirat numai bun pentru sărit. Micii exploratori se pot bucura și de activități organizate cum sunt vânătoarea de comori, atelierele de făcut pâinici cu semințe, decorațiuni în funcție de sezon sau plantare de răsaduri de roșii, ardei sau salată verde.
Ca să ajungi pe meleagurile Grădinii Rustice, după ce parcurgi cei 40 km distanță de București către drumul spre Târgoviște, treci simbolic peste un pârâu, un podeț, apoi treci de ziduri de cetate și poposești într-un alt tărâm. Locul găzduiește petreceri, botezuri, serbări de școală, banchete, teambuilding-uri, ședințe foto, iar în curând, prin finalizarea unei construcții de 400 mp – un spațiu mansardat, vor putea fi organizate și evenimente mari de familie, festivaluri, degustări de vinuri, yoga retreats și petreceri sau meeting-uri offsite pentru companii.

„Am primit multe recenzii frumoase. Adulții spun că este un loc care îi conectează cu copilăria, unde simt că se întorc în timp. Copiii spun că le place mult și că vor să revină. Este un loc în care poți să petreci timp de calitate în natură“, a povestit Mirela Bratu pentru Business Leaders.
Cum a fost trecerea de la corporație la antreprenoriat?
A fost firească dupa nașterea celui de-al doilea copil (avem trei acum). Am învățat foarte multe lucruri în compania multinațională în care am lucrat, lucruri care mi-au oferit o bază solidă pentru ceea ce am construit la Grădină. Mă refer la orientarea spre client. Orice business trebuie să aibă în vedere nevoile clientului. Avem un anumit public-țintă, dar oamenii sunt diferiți, iar cu fiecare eveniment învăț ceva nou care îmi servește la extinderea perspectivei asupra lucrurilor și pentru experiențele viitoare.
Cum îți amintești ziua în care ai descoperit spațiul ce avea să devină Grădina Rustică?
Prima noastră vizită aici a fost în 2016. După drumul de 40 de kilometri, care îmi părea banal, când am trecut de pârâu și de ziduri, am avut un sentiment frumos și mă gândeam ce ar trebui să se întâmple ca să putem petrece cât mai mult timp în acel loc minunat. Am fost impresionată și eu, dar și soțul și băiețelul nostru cel mare, care atunci avea trei ani. Venisem la invitația unui prieten de familie. Era casa lor de vacanță, un spațiu în care au investit multă energie și emoție de-a lungul a 20 de ani. Au achiziționat cinci terenuri pe care le-au alipit și au amenajat grădina, în mare parte, așa cum se vede acum. Noi când am preluat spațiul am recondiționat casa, căsuța din copac, am creat spații de joacă. Această plăcere de a fi acolo, coroborată cu bucuria băiețelului de a fi în natură, ne-a făcut ca doi ani mai târziu să ne dorim să cumpărăm spațiul. În 2018 am finalizat achiziția.





Ați achiziționat spațiul cu gândul la un business sau inițial v-ați dorit doar casă de vacanță pentru familia voastră?
Au fost ambele sentimente. În primul rând ni l-am dorit pentru noi. Apoi, fiind un spațiu foarte mare, ne-am gândit cum îl putem întreține. Este minunat să ai o casă de vacanță cu o suprafață atât de generoasă, cu o vegetație bogată, dar partea pragmatică ne spunea că va fi greu de întreținut și atunci a cântărit și perspectiva de business: familie cu copii care realizează că există cerere pentru acest gen de activitate.
Cât ați investit și în ce?
Toată investiția – costul de achiziție, de recondiționare, amenajările, parcarea, construcția pornită în urmă cu doi ani – se ridică la 200.000 de euro. Profitul a fost 100% reinvestit.
Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai la Grădina Rustică?
Unul dintre cele mai emoționante momente a fost când un client ne-a sunat și ne-a spus că și-ar dori să-și ceară iubita în căsătorie în Grădina Rustică. Văzuse imagini care l-au inspirat și am conturat împreună momentul. S-a concretizat într-o vizită la grădină, sub pretextul de a vedea un spațiu frumos în natură. După ce au pășit pe aleea de la intrare, în centrul grădinii este un rond cu plante după care am ascuns felinare și petale de trandafiri. Acolo i-a întâmpinat un domn care cânta la saxofon și momentul a devenit romantic. Iubita lui era impresionată, iar el s-a așezat în genunchi și a scos inelul. Apoi au apărut și mamele celor doi, iar momentul a continuat cu o cină, la o masă pe terasă, în fundal cu muzica live la saxofon.






Cum ajungem la Grădina Rustică?
Grădina este situată la 40 km de București, la jumătatea distanței spre Târgoviște, pe DN71. Accesul se face prin drumul național, iar la un moment dat facem dreapta spre satul Bălteni, comuna Conțești printr-un drum asfaltat si iluminat și în mai puțin de 2 km se ajunge la noi.
Ce cuprinde portofoliul vostru de evenimente?
Noi oferim servicii pentru familii cu copii, excursii pentru școli și grădinițe, tabere de zi, diverse evenimente de familie, teambuilding-uri pentru companii, toate într-o atmosferă rustică, relaxată, în care oamenii petrec timp împreună. Pot fie să-și stabilească singuri activitățile sau putem veni noi cu propuneri.
Cum vezi viitorul acestui gen de business?
Ne dorim ca acest spațiu să devină un country club, respectiv un loc în care poți organiza un eveniment, poți participa la un team building sau poți petrece pur și simplu timp în natură. Intenționăm să construim și spațiu de cazare pentru a completa pachetul de servicii, mai ales pentru evenimentele speciale. Vom avea un teren sportiv și o piscină. Ne dorim să aducem și animale. Când am pornit business-ul ne-am făcut o listă cu potențiale activități pe care le putem desfășura și a rezultat o listă lungă. Atunci când construcția va fi finalizată, vorbim de un spațiu de 400 mp, mansardat, potrivit pentru evenimente mari, cu siguranță vom putea să dezvoltăm mai multe servicii: yoga retreats, festivaluri, degustări de vinuri, meeting-uri pentru companii.






Care a fost cea mai importantă lecție de business învățată din experiența proprie?
Atenția la nevoile clienților, întrucât la asta se rezumă orice business. Fiecare client are propriile așteptări și am învățat să nu fac presupuneri. Dacă unii clienți aleg un anumit pachet de servicii, deși e mai simplu când există un pachet standard pe care să-l propun tuturor, din perspectiva eficientizării timpului și costurilor, consider totuși că un schimb de mailuri sau o conversație în plus pot face diferența între un eveniment reușit și unul încadrat în tipare, care nu se potrivește clientului.