Niche Parfumerie este un concept unic de parfumerie artistică și artizanală ce aduce pe piața din România mărci exclusive precum Fragrance du Bois, Nicolai Parfumeur Createur, Masque Milano sau Parfums Dusita. Este un business de familie, fondat în 2012 de Daniel Nare și soția sa Andreea, cu accent pe cultura și experiența olfactivă.
Dacă ajungi într-una din parfumeriile din București sau Timișoara, cu singuranță cei doi îți vor transmite din pasiunea lor și te vor ajuta să distingi un parfum de calitate de toate celelalte branduri considerate de lux care pot fi găsite pe piață.
Cum a început povestea Niche Parfumerie?
Inițial, povestea noastră a început cu o parfumerie obișnuită. Atunci parfumeria artistică nu era foarte cunoscută în România. Testând în permanență parfumuri și dorind să explorăm toate fațetele parfumeriei am descoperit că ceea ce făceam noi cu parfumeria obișnuită era cea mai comercială parte. În perioada aceea am descoperit primele branduri de nișă, brandurile de design au început să facă și colecțiile de lux, am testat și am hotărât să facem primii pași către o parfumerie artistică.
De ce parfumerie și nu un business în altă industrie?
Cred că atunci când faci un business nu este despre tine, ci despre persoanele care îți trec pragul. Ne-am gândit să fie ceva dinamic și să îmbinăm pasiunea cu businessul.
Care au fost etapele dezvoltării businessului vostru?
Am început în 2021, pe atunci eram tineri, nu aveam capital. Am făcut pași mărunți și am inovat din nevoie, punând clientul pe prim-plan. Modelul nostru de business este diferit de ce există pe piață, din mai multe perspective: ne-am focusat pe cultura olfactivă și experiența olfactivă. Online am introdus eșantioane care să fie ușor accesibile pentru toată lumea, să poată să experimenteze arome ale unele branduri care erau greu accesibile la momentul acela în România. Offline, am decis să facem diferite experiențe olfactive în magazine și în afara magazinelor unde oamenii să cunoască parfumieri, să cunoască diferite compoziții și să aibă acces la cultura olfactivă.
Cum arată piața parfumeriilor din România?
Piața parfumeriilor din România este una matură. Toate brandurile cu valoare artistică sunt disponibile pe piață. Noi din multe perspective suntem și pionieri. Spre exemplu, acum un an, la lansarea Poudre de Musc a cunoscutului brand Les Parfums de Nicolai, am fost singurul magazin din lume care a avut la vânzare Poudre de Musc. Anul acesta, la lansarea DUSITA Parfums, vom fi singurul magazin în care cu o săptămână înainte lumea va putea să testeze La Rhapsodie Noire, noul parfum de la DUSITA. Fiind o afacere de familie, selectăm brandurile pe bază de valori comune. Cum noi suntem conduși de dorința de a crea ceva extraordinar și a face un business pe termen lung, așa și brandurile pe care noi le prezentăm în România sunt branduri independente, care au valoare creativă extraordinară, care nu sunt conduse doar de aspectele financiare. Nu dorim să integrăm branduri care au contexte inventate sau parfumuri copiate. Ne ajutăm clienții să identifice valoarea și să evalueze produsele pe care le testează.
Există parfumuri de lux, de nișă și artistice. Care este diferența dintre acestea?
Nișa înseamnă partea artistică și artizanală a parfumeriei. Unele branduri de lux sunt poziționate ca și parfumerie de nișă, dar nu sunt. Nișa înseamnă reîntoarcerea la valorile din secolul al XIX-lea ale parfumeriei, când parfumurile se făceau din perspectiva de a crea ceva extraordinar, cu cele mai rare ingrediente din lume. Nișa are un sistem de distribuție total diferit de celelalte segmente. Multe produse ale pionierilor parfumeriei artistice (parfumeria de nișă cum o știm noi astăzi, apărută acum 33 de ani) au fost preluate de companii mari. Compozițiile au fost reeditate din perspectiva multiplicării ingredientelor naturale (ingredientele naturale nu se pot multiplica pe scară largă) și mirosurile au devenit mai generale. Parfumurile de nișă vor însemna tot timpul mirosuri individuale, create din perspectiva inovației și punerii în evidență a celor mai rare ingrediente din lume. Noi reprezentăm peste 30 de branduri, din care 29 exclusiv în România. Avem începând de la parfumuri naturale, la parfumuri moleculare, la producători de ingrediente naturale cum este Fragrance du Bois sau pionieri ai parfumurilor de nișă – singurul brand rămas independent cum este Parfums de Nicolai.
Cum alegem parfumul potrivit?
Mirosul are legătură strânsă cu memoria și cu experiențele noastre personale. De aceea, individualitatea în parfumerie este foarte importantă. Totul începe de la un miros care ți-a plăcut, de la a identifica o notă, o compoziție sau chiar un parfum simțit la altcineva. Cu parfumul poți să te joci: poți să pari o persoană încrezătoare când nu ești. Eșantioanele pe care le primesc clienții în magazine au scopul de a le arăta dacă este potrivit sau nu să testezi și pe piele. Noi nu facem vânzare în magazin, noi facem consiliere. Având un portofoliu complementar, ne ajută să identificăm ce fel de parfumuri le place clienților. Toți ne ducem în direcția unei categorii olfactive. De acolo începem: îți arătăm diferite compoziții, încercăm să adunăm mai multe informații, să vedem ce ți-a plăcut. Apoi, poți testa pe piele. Încercăm să arătăm clientului cât mai puține, bine selectate, pentru că nasul nostru are un sistem de protecție. Cu cât miroși mai multe, în funcție de sensibilitate, după aproximativ al patrulea eșantion nu vei mai simți compoziția completă.
Care este cel mai nou parfum din magazin?
Cel mai nou brand de parfum adus în magazine este DUSITA, la care avem eveniment-lansarea noului La Rhapsodie Noire. De la Dusita avem Melodie de L’Amour. Dusita este o casă de parfumuri franțuzească, cu un ADN thailandez. Deși nu a urmat școala standard de parfumerie, Pissara Umavijani este cel mai premiat parfumier care nu a urmat o școală în domeniu. Melodie de L’Amour este o compoziție florală, are un acord ce include 140 de tipuri de flori, o compoziție elevată. Pentru cei care au avut ocazia să miroasă Absolut de Iasomie, trebuie să știe că Flagrance du Bois OUD Jaune miroase mai bine decât Absolut. Ce a făcut Flagrance du Bois în mod special este că a folosit OUD în compoziție, este singurul brand din lume care garantează că OUD –ul folosit este natural, vine cu certificat. Vintage OUD-ul folosit în Flagrance du Bois costă 50.000 de euro/litru, față de diferite acorduri care costă între 300-500 euro/litru folosite în parfumeria de lux și nișă. La acesta, OUD-ul a fost folosit doar cu scopul de a conferi persistență și de a susține compoziția. Este rotund, echilibrat, mirosul este foarte plin și nu este înțepător.
Care sunt cele mai căutate branduri de parfumuri?
Noi determinăm oamenii să se descopere pe ei, să descopere ce le place cu adevărat și parfumurile cu care se identifică. În parfumeria de nișă tot timpul focusul a fost pe produs, nu pe marketing-ul vizual, creativ sau pe notorietatea brandului și atunci brandurile de nișă le cunoști doar dacă este pasionat de parfumerie. Depinde de persoane, parfumurile care tind să se vândă cel mai bine în România sunt parfumurile mai puternice, cu note lemnoase, cele gurmande.
Aveți branduri pe care le găsim exclusiv la voi în magazin?
Pentru marea majoritate a parfumurilor din portofoliului nostru avem exclusivitate pe România. De la început am făcut un portofoliu complementar și am adăugat unde a fost nevoie. Reprezentăm Parfums de Nicolai – Patricia de Nicolai a fost prima femeie care a primit premiul celui mai bun parfumier internațional de la Societatea franceză de parfumieri și este descendent direct al familiei Guerlain. Avem de asemenea Flagrance du Bois, Aemium, Welton-brand din Londra, Masque Milano.
pentru cultura olfactivă.
Știu că puneți accent pe cultura parfumului și chiar distribuiți revista Nez în magazinele Niche Parfumerie.
Focusul nostru a fost de la început pe cultura olfactivă, ne doream să învățăm cât mai multe despre parfumerie din surse credibile, așa că am adus revista Nez și cărțile asociate acesteia. Sunt emblematice în parfumeria de nișă și au luat ani la rând premiul
Ce planuri aveți în viitor?
Am avut multiple cereri de deschidere a unui magazin international, cred că primul pas ar fi deschiderea Niche Parfumerie European – mai întâi ca magazin online. De-a lungul timpului am avut multe oportunități să deschidem în afara țării, dar având acest model de business, ne dorim să menținem consistența serviciilor. Vrem să facem totul structurat, când este stabil.
Dacă ne-am întoarce în 2021 și a-i începe din nou, ce ai face diferit?
Nu aș face nimic diferit pentru că lucrurile care s-au întâmplat de-a lungul timpului ne-au conferit valori și ne-au transformat în ceea ce suntem astăzi.
Care ar fi lecția de business care te-a ajutat foarte mult?
Sfatul de business pe care l-aș oferi oricărui antreprenor ar fi să se oprească și să se bucure. Nu este atât de important rezultatul final, cât ce se întâmplă pe parcurs. Cu cât călătoria este mai puțin previzibilă, cu atât devine o poveste mai interesantă.