Într-un univers al modei în evoluție constantă, povestea remarcabilă și nonconformistă a fondatoarei brandului INNES Atelier, Anca Ivan, se dovedește a fi una surprinzătoare și neconvențională. Cu o diplomă în inginerie și o carieră prosperă în acest domeniu, Anca a decis în urmă cu 9 ani să-și urmeze inima și să se lanseze într-o aventură care avea să-i schimbe complet traiectoria profesională.
Într-un interviu oferit publicației Business Leaders, antreprenoarea a împărtășit cum a trecut prin provocările vieții de inginer și cum această experiență a contribuit la fundația brandului INNES Atelier. „M-am implicat în proiecte care mi-au adus multă satisfacție. Nu am pus la socoteală doar partea financiara sau cât am muncit. Pentru mine atelierul nu este doar un business”, mărturisește fondatoarea INNES Atelier.
Renunțarea la o carieră stabilă a fost însoțită de îndoială și scepticism din partea apropiaților, dar Anca a reușit să dovedească că pasiunea și viziunea pot conduce la reușită. Pe parcursul interviului, Anca a dezvăluit cum a evoluat brandul INNES Atelier, punând accent pe simplitate, bun gust și materiale de calitate. „ Îmi doresc ca femeile care poartă hainele mele să se simtă moderne, feminine, să simtă că au atitudine”, mărturisește antreprenoarea.
Parcurgând acest interviu exclusiv, vei descoperi că INNES Atelier nu este doar un brand de modă, ci o poveste autentică de curaj, stil și autenticitate. Anca Ivan a demonstrat că drumul către succes în modă poate fi la fel de neașteptat și unic precum piesele sale vestimentare.
Cum ai ajuns să te implici în industria modei, având în vedere studiile tale în inginerie și vânzări?
E foarte interesant cum am ajuns să fac modă, să fiu Designer-Antreprenor, eu fiind la bază inginer constructor. Deși nu am o școală de design, am simțit întodeauna că am un talent în zona aceasta de modă. Părinții îmi spuneau să fac o facultate serioasă, pe atunci dacă erai medic, inginer sau avocat aveai din ce să trăiești. Antreprenoriatul sau designul nu erau atât de populare, pentru că apărea întrebarea: Și ce faci cu designul? Te apuci și desenezi și din ce faci bani?
Lucrând ca inginer, veniturile erau bune, dar nu făceam ceea ce îmi doream. Orice activitate aveam simțeam că la un moment dat voi renunța la meseria de inginer. La modă am ajuns după ce mi-am dat seama că am atuuri pentru un business. Am urmat cursuri de antreprenoriat, vânzări, design, internship în fabrici de croitorie. După ani de zile de experiență în domeniu, am devenit antreprenor cu acte în regulă. Dacă faci un business pe care nu știi să-l vinzi, atunci este doar pasiune!
Cine ești ca antreprenor și cum a fost parcursul?
Parcursul de antreprenor a însemnat cursuri și muncă multă. De multe ori am fost pusa în situații în care a trebuit să aleg. După facultate au urmat șase ani în care am trecut prin mai multe domenii de activitate care, puse cap la cap, m-au făcut să înțeleg care este direcția mea. Ideile mă duceau pe poziții de conducere din firmă în firmă și am înțeles că am abilități de conducere și aș putea să îmi fac propria organizație. Într-o zi mi-am zis… „am un buget mic de 200 de euro, hai să vedem ce pot organiza cu această sumă?”.
Nicio facultate nu te face antreprenor. După cursuri și experiență, însoțite de pasiunea pentru moda, am pus bazele Innes Atelier. Înainte de a porni pe acest drum, am pus pe hârtie toate atuurile pe care le am: îmi place moda, am simț vizual și artistic, știu cromatică, știu să vând produsele, știu cum se desfășoară activitatea într-o companie. Conform listei, puteam să fac un business.
A fost și un experiment, pentru că bugetul era foarte mic. Ce puteam să fac în urma investiției: să câștig sau să pierd! Nimeni nu credea în ideea mea! Asta m-a determinat și mai tare!
Ce am facut, și care cred că este meritul meu, este că am demonstrat că pot să am o identitate de brand, să construiesc o colecție pe un target de femei și, cel mai important, să construiesc o echipă.
Cum ai defini stilul și direcția brandului, ținând cont de faptul că hainele tale sunt făcute, după cum chiar tu spui ,, cu simplitate dar bun gust, de calitate și accesibile ca preț”?
De când am început businessul am trecut prin multe direcții de stil. Asta înseamnă evoluția mea ca om, ca antreprenor și ca business. Afacerea a început în urmă cu nouă ani de zile, am parcurs multe etape: am făcut haine pentru toată lumea, haine care să se vândă. În momentul de față creăm modele actuale, sunt în contact cu tot ce produc casele mari de modă și transpunem ceea ce se vede pe podium în colecții la mode toujours care să fie accesibile, care să aibă simplitate și bun gust, materiale de calitate și design modern.
Ce provocări ai întâmpinat în drumul tău de la o mică colecție cu buget redus la un brand cu 15 membri ai echipei?
Provocările, ca în orice domeniu antreprenorial, au fost destul de mari. Mă confrunt cu provocări de tot felul: de la oameni care nu cred în ideea businessului, oameni care produc dezechilibre în echipă, dorința mea de a nu face rabat de la calitate, de a găsi țesături unicat, de a găsi mereu furnizori noi, provocări financiare. Eu îmi doresc o echipă unită, oameni care să nu descurajeze. Oamenii rămân alături de tine doar când sunt mulțumiți de partea financiara, de echipă și cred în ideea businessului.
Cum ai reușit să menții conexiunea cu clienții și să construiești o comunitate în jurul brandului tău?
Comunitatea pe care o avem în prezent a rămas alături de noi pentru că are încredere în noi ca business care livrează calitate, haine actuale, sunt curiosi ce aducem nou in sezoanele viitoare, iar contentul pe care îl realizăm (foto, video) este de calitate si de interes. Și în această zonă urmez trendul. Este important și cum prezentăm hainele noastre. Oamenii apreciază și componenta educațională. Lucrez mult la partea de styling vestimentar și la toate ideile pe care le prezentăm.
Cine vă poartă modelele?
În general, targetul nostru sunt femei între 25-40 ani care apreciază haina de calitate, care sigur vor să fie actuale. Sunt doamne care investesc în garderoba lor și știu că pot purta o haină de calitate un timp mai îndelungat.
Care crezi că este elementul distinctiv al INNES Atelier care atrage și fidelizează clienții?
De mai bine de doi ani am ajuns să realizez colecțiile doar după ce mi-am analizat bine piața. Dacă la începutul businessului doream să creăm haine pentru toată lumea, în prezent construiesc o colectie pe un target de client, pe o imagine a unei femei.
Cum gestionezi tendințele rapide din industria modei și cum reușești să menții relevanța într-un mediu atât de dinamic și competitiv?
Nu este ușor să gestionezi tendințele rapide din industria modei. Dacă noi avem succes cu o colecție în prezent, ce era în tendințe primăvara trecută s-ar putea ca primăvara viitoare să nu mai fie. Trebuie să fiu mereu în contact cu noutățile. Este un domeniu în care ești tot timpul în alertă. Nu există momente de relaxare. Creez permanent și sunt întotdeauna cu un pas înainte.
Care au fost lecțiile cheie pe care le-ai învățat în procesul de dezvoltare a brandului?
În primul rând am învățat să nu las pe nimeni să-mi pună la îndoială visul, indiferent că este cineva din familie sau cineva din zona de business. Sunt întotdeauna deschisă să aud și alte idei care pot veni inclusiv de la angajați, dar nu accept să-mi fie pusă la îndoială puterea mea de a-mi gestiona ceea ce îmi propun. Au rămas alături de mine doar oamenii care cred în direcția pe care am dat-o businessului.
Ce provocări anticipezi în industria modei din România și cum te pregătești pentru acestea?
În primul rând, provocările sunt de ordin financiar. Domeniul modei este unul dintre cele mai competitive. Sunt atât de multe branduri și giganți care tind să-i canibalizeze pe cei mici. Ca sa ramai vizibil a ajuns sa coste enorm de mult.
Cea mai mare provocare pe lângă gestionarea marketingului online, o reprezintă identificarea altor canale de vânzare. Un business nu poate supraviețui doar online. După nouă ani de muncă, am realizat că este necesar să dezvolt permanent noi canalele de vânzăre. În prezent, vindem și pe alte platforme mari, participăm la târguri de profil și am ajuns anul acesta să fim și în retail, magazin fizic în mall.
Dacă anul trecut puteam fi găsiți doar în mediul online, pe site-ul www.innesatelier.ro, anul acesta am fost prezenți la 8 târguri de profil în București și în țară, colecțiile se vând pe 4 alte platforme ecommerce și avem în plan extinderea internațională.
Mă implic doar acolo unde face sens și nu doar din punct de vedere financiar, caut atât satisfacția personală, dar și una emoțională. Nu pun la socoteală doar cât am muncit, ci ceea ce a însemnat pentru mine acest brand. Pentru mine nu este doar un business. De altfel și numele brandului are o însemnanate specială. „INNES” nu este doar o pasiune, ci un vis la care nu aș fi renunțat niciodată.
Există colaborări sau proiecte speciale pe care le ai în vedere pentru a extinde prezența și impactul brandului tău pe piața internațională?
Țintesc de mult timp acest obiectiv, îmi doresc să vindem și pe alte piețe internaționale. Suntem în prezent în discuții cu mai mulți colaboratori pentru a participa la târguri importante de profil, cum este cel de la Milano. Este un parcurs mai dificil, dar vom ajunge acolo.