Business Leaders > Lideri > Diana Pârvulescu, HOTEL ORIZONT: ,,Trebuie să renunțăm la rigiditate și să încercăm să vedem oamenii cu provocările și așteptările lor”

Cu o istorie care își trage rădăcinile în 1976, Hotelul Orizont Predeal se remarcă ca una dintre puținele opțiuni de cazare deschise pe parcursul întregului an în această populară stațiune montană. După o renovare și modernizare completă în 2010, complexul hotelier oferă acum 139 de camere elegante, un centru spa, un centru de conferințe de ultimă generație denumit Orizont Forum, precum și două restaurante distincte: unul cu specific internațional și celălalt cu specific tradițional românesc.

Turiștii cazați la Hotel Orizont pot experimenta de la sporturile de iarnă, care fac din Predeal o destinație preferată pentru pasionații de schi și snowboard, până la momente de relaxare în zona spa, evenimente de teambuilding și drumeții montane.

„În turism trebuie să renunțăm la rigiditate și să încercăm să vedem oamenii, cu provocările și așteptările lor. Flexibilitate este cuvântul care ar trebui să stea la baza turismului. Nu poți mulțumi pe toată lumea, dar trebuie să încerci, să vezi și să nu mai existe acel instant NU atunci când oaspetele are anumite cerințe”, ne-a declarat Diana Pârvluescu, manager de marketing al hotelului.

Care este istoria Hotelului Orizont?

Hotelul Orizont are o istorie bogată în spate. A fost construit între anii ‘70-‘80, are în prezent o capacitate de 139 de camere, clasificate la 4 stele. 120 de camere sunt disponibile pentru clienții noștri, iar o parte din camere sunt pentru angajați. Ne-am gândit să-i atragem în unitatea noastră, oferindu-le cazare, mese și alte beneficii. Hotelul dispune și de zona de SPA, cu o piscină superbă, trei saune (umedă, uscată și cu infraroșu) și jacuzzi, având o capacitate de 120 de persoane. În prezent, lucrăm la modernizarea sălilor de conferință, iar în viitorul apropiat ne dorim să investim în zona de SPA. Pentru grupuri, centrul de conferinţe Orizont Forum este o experiență excepțională considerând influxul de tehnologie și design modern. Astfel, reușim să răspundem celor mai pretențioase cerințe.

Avem atât componenta pentru corporate-business, cât și pentru leisure (pentru organizare de teambuilding). Pe corporate-business avem sălile de conferințe (Panorama-200 locuri, Postăvaru-100 locuri, Piatra Mare și Bucegi care acomodează 20-40 de locuri). Pe partea de corporate-leisure avem piscină și partea de SPA care sunt foarte cerute de către cei care vin în teambuilding. Punem la dispoziție și zona din fața hotelului- esplanada, unde, atunci când vremea permite, au loc activitățile de tip teambuilding. Oferim posibilitatea de a veni cu propriile idei sau putem contracta noi colaboratori care vin cu oferte de activități inedite.

Ce activități pot desfășura în cadrul acestor teambuildinguri?

Spre exemplu, una dintre activități i-a provocat să vândă bijuterii confecționate de ei, în diferite locații din Predeal. Avem și colaboratori pentru zona de hiking și alpinism, unde există dorință mare de a învăța și experimenta tot ceea ce înseamnă alpinism. În acest sens, am identificat o o stâncă pentru începători pe care le-o propunem celor mai aventuroși. Totuși, mulți vin cu activitățile de echipă, acesta fiind de fapt rolul teambuildingului.

Yoga și pilates sunt două activități recente, acest beneficiu a fost adăugat în portofoliu anul trecut în ideea de a aborda mai mult zona de wellbeing, unde atenția noastră la detalii ne recomandă. Acolo unde s-a observat că echipele sunt statice și au un job care nu implică mișcare, instructorul a stabilit că au nevoie de relaxarea mușchilor, coloanei și a conceput exerciții specifice pentru detensionare. Feedback-ul a fost foarte bun.

Ce diferențiază Hotelul Orizont de hotelurile din zonă?

Zona de SPA în primul rând și capacitatea de cazare. Apoi faptul că, în ultima perioadă, am investit mult în oameni. Hoteluri sunt multe, dar este important ca oamenii care lucrează, mai ales în zona de front of the house, să fie deschiși, să anticipeze, să asculte clienții, să le ofere experiențe memorabile. Ne dorim să lucrăm și mai mult în a trata oaspeții drept apropiați pe care îi revedem după un timp îndelungat. Vrem să eliminăm rigiditatea și să fim atenți și primitori. Începând de la prima interacțiune până la momentul în care ne urăm să ne revedem cât mai curând vrem să transmitem oaspeților un sentiment de bucurie din suflet.

De ce ar trebui să aleagă turistul Predeal și nu Poiana Brașov, Sinaia sau altă stațiune?

În primul rând pentru că este cel mai înalt oraș din țară, cu aer curat, peisaje și posibilitatea de a face drumeții. Este un oraș promițător la acest capitol, avem trasee ușoare care pot fi făcute alături de copii. De altfel, ne-am propus să atragem mai mult familii cu copii, să petreacă timp de calitate. Tocmai de aceea am ales să introducem și partea de dansuri de societate cu un instructor pentru copii. Avem și un loc de joacă pentru copii, iar de 1 iunie vom organiza și un carnaval și colaborăm cu localnicii. Încercăm să implicăm mai multe companii și firme din Predeal, astfel încât să le putem crea turiștilor un itinerariu. Ne dorim să aibă experiențe memorabile atât în hotel, cât și în Predeal, acesta fiind și motivul pentru care vrem să creăm un networking cu celelalte locații.

Ce provocări ați avut la nivel de management și administrație?

Avem provocarea pe care o întâmpină mulți din industria noastră și anume lipsa de personal. Ca mulți alți hotelieri, încercăm să aducem forță de muncă din străinătate pe zonele care nu intră într-o legătură direct cu turiștii:  bucătărie, housekeeping.

Ce specialități are meniul Hotelului Orizont?

Avem un restaurant cu specific internaţional şi unul cu specific tradiţional românesc. Suntem apreciați pentru preparatele inedite pe care le-am adus: de exemplu, aur de Bran este din brânza de burduf autentică de la producătorii locali, o reinterpretare a cașcavalului pane, cu muguri de pin, dulceață de ceapă. Am păstrat feluri din meniul traditional al Restaurantului Miorița și le reinterpretăm. Ne dorim să schimbăm meniul în fiecare sezon, astfel încât să folosim produse de sezon proaspete. Desigur, în perioadele de sărbători avem meniuri speciale, organizăm evenimente gastro și festivaluri cu specific montan, unde aducem în prim – plan produsele tradiționale.

Aveți și evenimente organizate special cu anumite ocazii?

De Paște, am avut o masa tradițională, de 1 mai am organizat 1 MAI MUNTEDORESC. Am observat că oamenii nu mai sunt în căutare de pachete all-inclusive și vor mai multă libertate. Nu am mai mers pe pachete all-inclusive cu intrare pe 3 zile și am ales să fim flexibili. Cred că acesta este cuvântul care ar trebui să stea la baza turismului – flexibilitatea și adaptabilitatea. Pentru partea de corporate încercăm să vedem ce își dorește grupul și să le oferim o experiență personalizată.

În turism trebuie să renunțăm la rigiditate și să încercăm să vedem oamenii, cu provocările și așteptările lor. Flexibilitate este cuvântul care ar trebui să stea la baza turismului. Nu poți mulțumi pe toată lumea, dar trebuie să încerci, să vezi și să nu mai existe acel instant NU atunci când oaspetele are anumite cerințe. Se poate și reușim.

Cum v-ar plăcea să rămâneți în mintea turistului?

Hotel Orizont – hotelul care te vede și căruia îi pasă cu adevărat!

Ce lecție de business importantă ai primit sau ai învățat și vrei să le-o împărtășești și celor din profesia ta?

Înainte, când mergeam în concedii, avem multe așteptări de la locul în care mergeam și de la oameni. Nu le vedeam provocările, în ideea în care plăteam un sejur și doream să fie perfect. Asta am învățat aici, că nu doar angajații unui hotel trebuie să te vadă, ci și tu trebuie să-i vezi pe ei, să ne simțim și să ne ajutăm. Să vedem mai departe de noi.

Lizeta Maria

View all posts