Într-o lume în care moda și psihologia par a nu avea nimic în comun la prima vedere, Cristina Manole se evidențiază ca un adevărat pionier. Psiholog de profesie și pasionată de fashion, ea a reușit să creeze un univers unic al feminității prin intermediul brandului – Atelier CreativeDress. Deschis în anul 2018, atelierul a devenit un centru de creație vestimentară care atrage cliente din țară cât și din afara țării, oferind haine care îmbină perfect eleganța, autenticitatea și înțelegerea profundă a psihologiei feminine.
Moștenind pasiunea pentru croitorie de la bunica sa, Cristina a transformat-o într-o adevărată artă a cultivării feminității, creând astfel un impact remarcabil în industria modei contemporane.
Prin intermediul brandului său, Cristina încurajează femeile să se descopere și să-și exprime autenticitatea și frumusețea interioară prin hainele pe care le poartă. Fiecare creație este realizată cu mare atenție la detalii și este adaptată în mod unic nevoilor și personalității fiecărei cliente. În cadrul atelierului, Cristina oferă și sesiuni de consiliere vestimentară despre cum ar trebui alese hainele în funcție de stilul personal și contextual în care vor fi puratate.
Business Leaders: Care a fost traseul tău profesional?
Cristina Manole: Am absolvit Facultațile de Psihologie și Filosofie – profesez și sunt într-o continuă formare profesională în această direcție, dar odată cu atelierul CreativeDress mi-am îndeplinit și un alt vis, acela de a realiza creații deosebite din materiale premium.
Atelierul CreativeDress face parte din grupul de firme Navexim și suntem mândrii de toate realizările noastre la nivel de grup.
Am lansat brandul CreativeDress în 2018, tot atunci am lansat și prima noastră colecție – la momentul acela lucram doar mătase naturală – imi amintesc cu drag – prima colecție s-a numit Silk and Roses – și am lucrat foarte mulți metrii de mătase naturală cu imprimeuri florale – predominant trandafiri – absolut minunate accele piese. Din 2019 am întregit colecțiile noastre cu cașmir, stofe din lână și cașmir – adăugând încă o colecție de toamnă-iarnă. Am lansat cele două site-uri, și acum în 2023 urmează și al treilea site pentru piața din Italia.
Cum a fost începutul?
Destul de greu. Eu aveam o oarecare experiență și istoric – bunica mea a lucrat în acest domeniu. Dar a fost totuși un domeniu nou pentru mine. Din punct de vedere logistic nu ne-a fost greu cu Atelierul, după a urmat partea grea – deoarece noi am început să lucrăm pe măsuri personalizate, și a trebuit să adaptăm toate tiparele noastre la diverse mărimi, și nu a fost o muncă ușoară – deoarece avem o diversitate mare de modele – după care am început să lucrăm și modele la comandă, un amestec complicat – dar pot spune că a fost o perioadă interesantă; acum ne-am echilibrat și ne-am găsit drum al nostru. Am învățat foarte multe în perioada de început, ne-am perfecționat tehnicile de lucru cu ajutorul diversității pe care o lucrăm.
Am o echipă minunată, pasionată de croitorie care mi-a fost alături în toate momentele prin care am trecut, și nu au fost toate ușoare, dacă mă gândesc și la perioada pandemiei. În momentul de față scoatem două colecții pe an, una pentru perioada rece (toamnă -iarnă) și una pe care o iubesc – cea din perioadă caldă (primăvară-vară) unde găsiți imprimeuri minunate pe mătase naturală, voaluri etc.
Materialele de unde provin?
La momentul deschiderii atelierului materialele proveneau de la distribuitori din România – care le achiziționau din Italia, Franța etc. Acum ne achiziționăm singuri materialele direct de la fabricilr din Italia și Franța – ne facem propriile imprimeuri pe mătase naturală, voaluri, stofe etc. Faptul că nu mai trebuie să ne pliem după anumite imprimeuri este un plus. Noi alegem culorile, desenele, tipul imprimeului, baza, toate detaliile de finețe. De toată partea de achiziție se ocupă partenerul meu, dar imprimeurile și baza mătasii le alegem împreună, facem o echipă foarte bună. Am avut în colecțile noastre și picturi celebre – „Fata cu cercel” a pictorului olandez Johannes Vermeer, am avut într-o colecție „Nașterea lui Venus”, Carnavalul de la Veneția, Domul din Florența – imprimate pe mătase naturală sau pe voaluri din mătase naturală.
Anul acesta vom avea în colecția nouă și un iz grecesc, un imprimeu cu zeița Diana, dar și alte imprimeuri minunate. Le puteți vedea pe site-ul nostru – www.creativedress.ro
Ce amintire ai legate modă alături de bunica?
De la bunica mea moștenesc pasiunea pentru hainele bine făcute și dorința de a fi impecabilă. Am amintiri despre momentele în care împrăștiam paietele prin Atelier, îmi amintesc cum lucra ea, și cusea paită cu paietă era o muncă foarte migăloasă, avea un ac foarte mic pe care eu îl pierdeam aproape tot timpul! Dar croitoria a evolut și ea și acum chair dacă au rămas etape migăloase și manuale sunt totuși mai puține decât în aceea periodă în care aproape toată operațiunile erau manuale. Stăteam la mașina ei de cusut, mă jucam cu foarte multe bucăți de material, asortam materiale, asociam, făceam împreună haine pentru păpuși – a fost o perioadă foarte frumoasă din viața mea, copilăria. Bunica a lucrat foarte multe rochii de miresă – un domeniu greu, pe care noi cei de la Creative nu l-am accesat foarte mult, dar mă gândesc la o colecție de rochii de mireasă într-un viitor – care desigur o sa-i poarte numele bunicii pe mele, pe care o iubesc din tot sufletul meu pentru tot ce mi-a oferit, de fapt pot să spun ca toată familia mea a fost lângă mine, indiferent de proiectele din viața mea, și pentru toate acestea sunt și le sunt foarte recunoscătoare.
Prin ce îți dorești să se diferențieze creațiile tale de cele din piață?
Prin finisaje și prin calitatea materialelor. Eu nu mă pot numi designer, nici nu-mi doresc asta, nu am studii în acest domeniu. Am pornit de la nevoia mea personală, de a avea haine de bună calitate lucrate foarte bine.Să poți să te bucuri vara de o rochie din mătase naturală fluidă, cu un imprimeu minunat, iarna să poți purta o rochie din cașmir și un palton din lână, să ai ținute office în care să te simți minunat toată ziua la birou – consider că merităm să me bucurăm de toate acestea – si pentru toate acestea am gândit brandul CreativeDress împreună cu partenerul meu, bucuria de a te simtii bine, și cred că hainele aduc o stare de bine, atunci când sunt facute bine, și ni se potrivesc!
Lucrăm și made-to-measure, atât în atelier cât și la distanță. Dacă tot le producem noi este ideal să fie făcute și pe măsuri personalizate. Am făcut un mic protocol de a vorbi cu fiecare clientă în parte despre particularitățile corpului, despre ce trebuie să echilibrăm – armonizam etc – și astfel am redus rata returului semnificativ, este foarte plăcut să vorbesc cu fiecare clientă și prin ținutele noastre să aduc bucurie , și le mulțumesc pentru încrederea acordată și pentru factual că împart cu noi evenimnete din viața lor.
Cu ce te confrunți, ce provocări ai din pozția de manager?
Provocarea este să cresc Atelierul, să îl duc în afara țării. Noi la nivel de țară suntem unul dintre cei mai mari producători de rochii din mătase naturală, și imi place ca pot să vin pe piața cu lucruri de caliatate. Ca strategie de viitor, țintim spre piața din SUA dar acolo este o altă politică de vânzări și trebuie să mă familiarizez cu ea. Și Australia este pe listă noastră, pentru că și acolo avem cliente care comandă în mod constant și ne gândim să faces un site dedicat acestei piețe, dar trebuie să lucre pas cu pas! În acest moment consolidăm vânzările pe piața din România și Europa.
Eu mă împart acum între munca de la Atelier și munca din cabinetul de psihologie, și îmi place foarte tare ceea ce fac. Îmi doresc să dezvolt cursuri care să îmbine partea de atelier cu cea de dezvoltare personală.
Care este producția anuală?
Producem 700-800 de piese pe an. Îmi doresc să cresc treptat să avem un parcurs frumos, deoarece pentru mine este important și drumul – nu doar destinația finală.
Știu româncele să aprecieze hainele de calitate?
Femeile românce s-au îmbrăcat frumos dintotdeauna. Noi am avut această cultură. Am scăzut calitatea după ce nu am mai avut acces la ateliere de croitorie unde să ne facem haine pe comandă din materiale calitative – pentru că o dată cu tranziția s-au schimbat și piața și situația economică. Dar sunt încă multe femei care apreciază și își doresc haine de calitate, care au înțeles că uneori ceea ce este ieftin este scump în esență!
Dacă ai avea o fetiță care sunt principalele trei lucruri pe care ai vrea să i le transmiți privind moda și respectul femeii pentru cum arată?
Consider căci una din cele mai importante abilitati pe care trebuie să o transmitem este adaptabilitatea, referitor la modă – moda este o stare de spirit – și prin modul în care ne îmbrăcam în fiecare zi putem să ne exprimăm starea – asta desigur dacă nu suntem condiționați de job unde trebuie să ne îmbrăcam într-un anumit fel – dar și în acest caz cred că putem să ne accesorizăm ținutele într un fel care să ne scoată în evidența felul nostru de a fi. În seminariile pe care le-am ținut în toți acești ani – am pus mult accent pe dezvoltarea personală și apoi pe haine, pentru că dacă ai stabilit cine ești și ce vrei – restul vin!
Cum ți-ar plăcea să te cunoască oamenii? Cristina Manole, femeia care….
Psihologul care face haine. Simplu.