Business Leaders > Lideri > Attila Okányi, country manager merXu România şi Ungaria: „Românii au arătat o deschiderea mai mare în a-și lista produsele pe platformă“

Attila Okányi, country manager merXu România şi Ungaria, start-up-ul din Polonia care a dezvoltat platforma de tranzacționare B2B pentru companii de Europa Centrală și de Est, a explicat în cadrul interviurilor Business Leaders ce presupune acest business și cum a fost primit de companiile românești.

Este născut în Târgu Mureș iar în anul 2000 s-a mutat la București pentru a-și începe cariera în vânzări. Attila Okányi a lucrat la compania Michelin, iar mai apoi a fost director general Autovit.ro. Din septembrie 2021 este country manager merXu România şi Ungaria, o platformă de tip marketplace prezentă în piețe precum Polonia, România, Cehia, Estonia, Lituania,Ungaria, Germania şi Slovacia. A pornit businessul de la zero, iar primul task pe care l-a avut de îndeplinit din noua funcție a fost acela de a construi echipele pe care le coordonează în ambele țări.

„Este foarte fain să pornești un business de la zero, să vezi cum apar primele rezultate, cum echipa prinde curaj și devine din ce în ce mai performantă“, ne-a mărturisit Attila Okányi.

Platforma a fost primită diferit de cele două piețe. Deși în Ungaria proiectul a fost lansat cu două luni mai devreme decât în România, țara noastră a depășit o mie de companii înregistrate, în comparație cu Ungaria care în prezent are aproximativ 800.

„În România deschiderea a fost mai mare, se pare că oamenii sunt mult mai curajoși spre a încerca ceva nou. În zona de marketplace B2B merXu nu are competiție, este o nișă nouă. Dar cu atât mai mare este provocarea pentru că nu avem la cine să ne raportăm“, a spus Attila.

Reprezentul merXu încurajează și susține companiile să-și listeze produsele dacă au măcar o prezență digitală, explicând că este greu de lucrat cu cei care nu au nici măcar un catalog de produse.

„Momentan nu există taxe de listare sau comision la vânzare, scopul nostru fiind acela de a crește platforma. Orice marketplace este un fel de piață cum au fost și sunt cele clasice. Acestea au succes dacă atrag cât mai multă lume. Trebuie să obții un echilibru, să știi câți vânzători și cumpărători trebuie să atragi“, a explicat country managerul merXu.

Pe final de interviu, acesta a atras ateția cu privire la provocarea antreprenorilor români de a se adapta legislației mereu în schimbare.

Din păcate, în România avem o instabilitate politică și fiscală care afectează zona de IMM-uri. Se schimbă mult prea des miniștii de finanțe, apar multe ordonanțe de guvern peste noapte care schimbă Codul Fiscal. Pentru antreprenorul român a devenit esențial să știe să se adapteze foarte repede condițiilor schimbătoare“, a spus Attila Okányi.

 

Business Leaders

View all posts