Business Leaders > Povesti de business > Alina Marinescu, fondatoarea Ursa Mică Glamping: „Am pus bazele primului resort de glamping din România, un loc în care te conectezi cu natura în confort și siguranță“

Într-un decor unic, în inima Munților Piatra Craiului și Bucegi, Alina și Răzvan Marinescu au pus bazele URSA MICA GLAMPING Resort, inaugurând în 2016 primul resort de glamping din România.

Absolventă de marketing cu o vastă experiență în business development, Alina a lăsat în urmă jobul pe care îl avea la Reuters Elveția, pentru a crea alături de soțul ei „un loc unic“, acasă.  

Odată ce ajungi la Ursa Mică Glamping Resort, ești întâmpinat de sunetele naturii și aerul proaspăt care se simt ca o îmbrățișare plină de liniște și relaxare. Corturile și bungalourile, răsfirate în mijlocul naturii, devin refugiul perfect pentru cei care doresc să se reconecteze cu natura. Restaurantul oferă o varietate de preparate culinare delicioase, pregătite din ingrediente locale, în timp ce sauna, un alt punct de atracție al resortului, completează perfect experiența de relaxare a oaspeților.

În ceea ce privește activitățile în aer liber, resortul oferă o gamă variată de opțiuni. De la drumeții ghidate prin peisajele montane spectaculoase, la activități de observare a faunei sălbatice și explorarea rezervațiilor naturale din apropiere, oaspeții au posibilitatea să se bucure de aventuri memorabile în mijlocul naturii.

Asaltat la început și de peste 3000 de persoane în 24 de ore, glampingul și-a rafinat în timp publicul, astăzi venind aici turiști pe care proprietarii îi descriu ca fiind „oameni dintr-o Românie extraordinară”.

În timp ce glampingurile din România devin tot mai multe, Alina rămâne unul dintre pionierii acestui trend, inspirând prin exemplul său și oferind în continuare experiențe unice celor care ajung să viziteze URSA MICĂ GLAMPING.

Cine este Alina Marinescu?

Alina Marinescu încă se descoperă pe ea. Am terminat Facultatea de Marketing la SNSPA, dar am lucrat până acum în vânzări. Sunt și actor cu diplomă, după absolvirea UNATC. Am experiență în industria telecom și cea de informații – Reuters. Am plecat la finalul anului 2010 în Elveția, când compania pentru care lucram a trecut de la modelul regional la cel global. Șeful meu de la acea vreme a dorit să rămân în echipa lui de business developeri și în cele din urmă am acceptat. Eu îmi doream mult să merg în zona de antreprenoriat, de altfel nu sunt acum la prima încercare, am mai avut o agenție de publicitate pe zona de materiale promoționale. La insistențele șefului, mi s-a schimbat cursul vieții, am avut de ales între Dubai, Londra sau Geneva. În Elveția am lucrat la Reuters pe dezvoltare de business – platforme de informații către bănci naționale, comerciale, trading – pe Europa de Sud-Est, inclusiv România. A fost o perioadă cu rezultate extraordinare.

Cum ai decis să te întorci în România și să investești în zona de antreprenoriat?

După trei ani cu zboruri dese, la două-trei zile schimbam orașele Europei, am obosit. Între timp m-am și căsătorit. Răzvan, soțul meu, avea un business cu 150 de angajați în România, la care nu putea să renunțe. Era mai ușor să mă întorc eu. Sufletul îmi era în România, mereu cu gândul la soț, familie.

Când m-am întors am făcut consultanță pe Business Development, dar nu era pregătită piața atunci pentru această zonă.

Pentru că noi iubim natura, facem sailing, diving, mountain biking, am decis să ne urmăm visul de a ne crește copilul la munte, în natură. Așa a apărut ideea de a face ceva în turism, dar ceva cu totul altfel. Mi-am amintit de conceptul de glamping, pe care îl văzusem în Elveția.

În 2016, am pus bazele primului resort de glamping din România. Veneam după o perioadă în care călătorisem la hoteluri de 5 stele. În România erau atunci puține locuri de cazare cu elemente de calitate, confort, eleganță. Noi am pus accentul pe aceste detalii. Am îmbinat în proiectul nostru de glamping evadarea în natură cu tot ce înseamnă confort. Apoi, am integrat și alte elemente ca sauna sau ciubărul. Soțul meu a venit cu ideea de restaurant cu mâncare bună și băuturi de calitate. Am investit inițial 100.000 de euro, dar când ne-am mutat aici deja ajunsesem la 500.000 de euro. Anul trecut am dublat capacitatea de cazare cu bungalow-uri și am investit într-un restaurant nou.

URSA MICĂ GLAMPING RESORT face parte din TOP 100 CELE MAI FRUMOASE LOCURI DE CAZARE DIN ROMÂNIA realizat de BusinessLeaders.RO 

Ce amintiri ai legate de începuturi?

A pornit de la un eșec, paradoxal. Inițial am construit într-un alt loc, unde era foarte frumos, dar nu aveam toate utilitățile. Am vrut să cumpărăm mai mult teren dar se scumpise foarte mult. Atunci am decis să schimbăm locația. Am închis acolo businessul și am luat-o de la capăt. A coincis și cu perioada în care eram însărcinată. Am început să căutăm terenuri. În luna a opta de sarcină urcam pe munți și terenuri abrupte. Îmi amintesc că am văzut un anunț cu teren de vânzare și am început negocierea pe cont propriu. A fost să fie. Înainte să plecăm de acolo, soțul meu mi-a spus să mă așez, să mă odihnesc și să simt locul, energia. Am ațipit pe acel teren și i-am spus DA, este locul nostru!

Cine sunt oaspeții URSA MICA GLAMPING?

Cei mai mulți sunt români. Avem și străini, dar mai puțini. Sunt oameni din corporații, dar sunt și foarte mulți antreprenori, din toate categoriile, din toate mediile. Sunt oameni deosebiți, cu care îți este drag să socializezi. Oamenii care vin la noi sunt parte dintr-o Românie extraordinară.

Cum arată piața de glamping din România, în prezent?

În 2016, când am deschis, mii de oameni sunau săptămânal. Cei care se ocupau de promovare mi-au zis că am 3000 de apeluri în 24 de ore. Oamenii ne întrebau dacă suntem reali, ca pe Instagram. Chiar și acum mai avem oaspeți foarte surprinși.

Suntem căutați în continuare. Este greu să fii primul pe o piață, pentru că tu ești cel care experimentezi și faci greșeli. Este adevărat, înveți din ele. Am educat foarte mult piața. Noi ne-am bucurat că mai sunt și alții care promovează acest concept. Atât timp cât îi inspirăm, înseamnă că este un concept de succes.

De la bun început noi nu am oferit doar cazare, ci un concept tip experiență, mai multe servicii. Stat la cort, dar cu grupuri sanitare cu apă caldă, dezinfectate tot timpul, moderne, o echipă care îi servește pe oaspeți.

Prezintă-ne URSA MICA GLAMPING așa cum ți-ai dori să o cunoască oamenii care nu au ajuns aici încă.

Suntem într-una dintre cele mai frumoase zone ale României, între munții Piatra Craiului și Bucegi, unul dintre puținele locuri unde se văd ambele grupe, o zonă încărcată de istorie, la porțile Transilvaniei, la granița între Regat și Imperiu. Oamenii care vin aici vor fi uimiți de priveliștea fabuloasă, aerul curat. Este un loc pentru o experiență altfel. Pot să aleagă cortul pentru a simți natura, rece, friguroasă, ploioasă, dar și caldă și prietenoasă. Te conectezi cu viața.

Ai un restaurant la dispoziție, cu mâncare bună, sănătoasă, gătită ca acasă. Avem multe produse locale de la o fermă de familie din apropiere. Dulcețurile le facem noi.

Băuturile sunt un alt plus. E minunat să stai la munte, la cort, dar să poți să bei un Aperol sau un Prosecco, o bere rece. Avem sauna și ciubăr în aer liber. Experiența de a sta în ciubăr seara și a privi stelele este minunată.

Faptul că suntem în mijlocul țării face locul accesibil de oriunde. Poți ajunge cu rucsacul în spate sau cu mașina.

Ca activități avem tururi cu ghid pentru drumeții sau tururi cu ghid pentru mountain biking. Rezervația Piatra Craiului este superbă. Satele Ciocanu și Șirnea sunt pitorești. Este practic un amalgam de experiențe. Noi îi primim cu brațele deschise și ne dorim ca toți oaspeții să se simtă bine.

Care este cea mai importantă lecție de business învățată/sfat primit?

Eu am învățat foarte multe de la soțul meu, Răzvan, care a avut business în zona de customer care – partea de service telefonie mobilă. Totuși, sunt un om căruia îi place să învețe mult experimentând.

Cred că trebuie să ai încredere în tine și în drumul tău. Chiar dacă sunt momente grele este important să ai încredere că ceea ce faci e lucru bun, că aduci ceva bun în lume. Dacă te conectezi la faptul că faci ceva bine, cumva drumul te duce către succes!

Un alt lucru învățat este că trebuie să îți asculți tot timpul clienții, chiar și pe cei care dau feedback negativ. Este bine să îl ai pentru că înveți și te dezvolți.

 A treia lecție învățată este că dacă ai luat o decizie, nu are rost să te mai gândești dacă puteai face diferit. Trebuie să mergi înainte. Și dacă ai greșit, să corectezi!

Lizeta Maria

View all posts