Business Leaders > Povesti de business > Cătălin Gheorghe, fondatorul TOMCAT Hospitality: „Cheia succesului este adaptarea la cerințele pieței pentru a fi din ce în ce mai eficient, performant și durabil în timp“

Într-un peisaj culinar mereu în schimbare, Cătălin Gheorghe, fondatorul TOMCAT Hospitality, se distinge printr-o viziune antreprenorială adaptată la nevoia continuă de noutate a consumatorului român. În cadrul unui interviu pe care ni l-a acordat recent, acesta vorbește despre cum a reușit să se facă remarcat în industria HORECA din România, lansând de la pizzerii al taglio la restaurante cu specific japonez și chiar inovativul brand Fabrica de Ciorbe.

Pornind în lumea antreprenoriatului încă din perioada studiilor universitare, Cătălin Gheorghe a demonstrat o afinitate pentru risc calculat și pasiune pentru gastronomie. Așa cum povestește, scopul său a fost de a ridica standardele industriei HORECA din România, aliniindu-le la nivelul marilor capitale gastronomice. Fiecare concept de restaurant a fost dezvoltat ținând cont de diversitatea culturală și adaptându-se la gusturile publicului local.

Alegerea meniurilor și a conceptelor restaurantelor TOMCAT Hospitality se bazează pe cerințele specifice fiecărei zone și pe maximizarea potențialului fiecărui local. Fabrica de Ciorbe, de exemplu, este un concept care a captivat atât publicul român, cât și pe cel străin, demonstrând abilitatea antreprenorului de a inova și de a introduce concepte noi în piața locală.

Extinderea grupului ce cuprinde restaurantele NOA, Sagakura, Treevi Pizza & Gin Bar și Elephante, este deja în curs, cu noi locații deschise în orașe precum Suceava, Iași, Brașov și Cluj. Planurile de viitor includ deschiderea a încă zece locații în țară și introducerea a două noi concepte în capitală.

Business Leaders: Cum ați pornit în lumea antreprenoriatului și ce v-a inspirat să dezvoltați grupul de restaurante TOMCAT? Există o poveste sau experiență care a stat la baza deciziei de a investi în această industrie?

Cătălin Gheorghe: Fiindcă îmi propun să aduc industria HORECA din România cât mai aproape de marile capitale gastronomice ale lumii. Pentru mine, business-urile pe care le dețin reprezintă și o formă de relaxare, însă mereu mi-am dorit să fac un business extrem de scalabil care să ajungă la nivelul unui brand internațional, dar și să concureze cu cele internaționale de la egal la egal.

Cum a fost dezvoltat și testat fiecare concept de restaurant? Ați experimentat diverse abordări înainte de a găsi formula care v-a adus succesul?

Am pornit cu două business-uri în HORECA care, fiind pe profit, au fost vândute pentru a pune bazele primului meu business important, parte din grup – și anume restaurantul NOA. Îmi place să cercetez diferite culturi culinare internaționale, așa încât, curios și pasionat fiind, adaptez conceptele internaționale la piața locală, lucrul care s-a dovedit, până acum, de succes.

De ce țineți cont atunci când alegeți meniurile și conceptele restaurantelor, având în vedere că Bucureștiul este destul de ofertant la capitolul restaurante?

Într-adevăr, Bucureștiul poate concura cu toate marile capitale în zona HORECA, iar publicul este unul pretențios, dat fiind faptul că ne vizitează și mulți expați. Mă uit mai întâi de toate la cerința zonei unde îmi doresc să deschid o nouă locație, la potențialul acelui spațiu și fructific cât mai bine legătura dintre cele două.

Cum ați gestionat riscurile asociate cu introducerea unor concepte mai neobișnuite, cum ar fi Fabrica de ciorbe și cum se încadrează inovația în strategia dvs. generală?

Avem o regulă generală în grupul TOMCAT, oricine lucrează cu noi știe acest lucru: trimestrial, adaptăm și aducem îmbunătățiri conceptelor existente, sau venim cu un nou concept. Așadar, suntem în continuă dezvoltare și creștere. Nu ne plictisim niciodată! Orice produs nou este testat în locațiile deja existente înainte de a fi introdus în meniu sau scalat mai departe într-un concept. Ciorbele sunt un produs cu care noi românii suntem obișnuiți și pe care ne place să îl avem integrat în mesele noastre zilnice, iar Fabrica de Ciorbe este un produs care a prins foarte bine la publicul român, dar consider că are un potențial fantastic să atragă și străinii deopotrivă.

Care au fost momentele cheie și deciziile dificile în parcursul dvs. antreprenorial, de la prima pizzerie până la construirea unui grup de restaurante?

Principalele probleme din ultimii ani în industria HORECA din România sunt reprezentate de asumarea riscurilor atât financiare, cât și cele legate de forța de muncă – ambele reprezentând, de asemenea, și momente cheie, dar și decizii dificile.

Există elemente personale sau trăsături distincte pe care le-ați adus în mod intenționat în experiența oferită de restaurante?

Ne place să reinterpretăm preparate și să spunem povești din culturi care își lasă amprenta în viețile noastre. Alegem mereu în echipă ingredientele și denumirile preparatelor, obiectele de design interior, iar fiecare detaliu reflectă un moment special din povestea noastră ca și grup.

Gastronomia a evoluat enorm în ultimii ani în România, dar și mai mult în București unde evoluția e vizibilă la tot pasul.Vom ajunge probabil printre orașele în care gastronomia va deveni în curând un interes turistic.

Cum încurajați educația gastronomică atât în rândul clienților, cât și al echipei? Există inițiative sau evenimente specifice care promovează cunoașterea și aprecierea diversității culinare?

În cadrul grupului, ținem periodic training angajaților, facilitate ori intern, ori cu parteneri externi pentru că ne place să credem că învățarea și perfecționarea continuă constituie calea spre succes și performanță. Ne place să credem că și clienții noștri au parte de training ori de câte ori îi invităm să încerce produse deosebite, combinații alese, seri tematice, testate de noi, în prealabil. Scopul nostru este să ne creăm o experiență culinară deosebită ori de câte ori avem ocazia.

Cum abordați aspectele de branding pentru fiecare restaurant în parte? Există elemente comune care leagă toate locațiile sau preferați să păstrați fiecare entitate distinctă?

Într-adevăr, toate brandurile sunt create sub umbrela grupului TOMCAT Hospitality, dar fiecare are conceptul său original. Însă, pe toți ne leagă aceleași valori, principii și aspirăm cu toții să atingem cele mai bune rezultate. Protocolul de branding este foarte bine pus la punct, acest lucru ne oferă libertate în a ne mișca rapid cu dezvoltarea conceptelor. Dacă, spre exemplu, ne dorim să transmitem un sentiment, acesta se declină într-o temă, ca mai apoi un logo, o schemă de culori, și în final, ajungem să ne gândim până și la mirosul pe care îl simt clienții atunci când calcă pragul unei locații.

Treevi Pizza & Gin Bar, spre exemplu, este un brand derivat din alt brand al grupului, Treevi Pizza Al Taglio, mai precis o extensie – trattoria italiană unde se servesc paste, cărnuri, preparate din pește și fructe de mare, dar bineînțeles și deja faimoasa pizza al taglio.

Cum vedeți evoluția industriei de restaurante în următorii ani? Există tendințe majore pe care le anticipați și pentru care vă pregătiți?

Având în vedere evoluția gastronomică a clienților din București, standardele românilor vor fi din ce în ce mai mari, așa cum este și normal, de altfel. Ce putem să facem noi, ca și grup, este să menținem un standard de calitate ridicat al preparatelor, al serviciului, dar și a experiențelor pe care le oferim clienților. Desigur, toate acestea ținând cont și de feedback-ul constructiv al clienților ce ne trec pragul.

Observăm o tendință în ceea ce privește mediul întâlnirilor de afaceri – sunt din ce în ce mai mulți oameni de afaceri care preferă să își țină întâlnirile, să semneze contracte și să sărbătorească reușitele în restaurante în locul clasicului birou sau a unei săli de conferințe cu care toți suntem obișnuiți.

Cheia succesului, ca în orice domeniu, este adaptarea la cerințele pieței pentru a fi din ce în ce mai eficient, performant și durabil în timp.

Există planuri pentru introducerea altor tipuri de restaurante sau pentru extinderea în alte orașe?

Ne dorim să evoluăm constant, așadar, în momentul de față avem locații deschise recent în Suceava, Iași, Brașov și Cluj, iar ca planuri pentru viitor, ne propunem să în următorul an încă zece locații în afara Bucureștiului, împreună cu alte două concepte noi în capitală. Revenim cu detalii la momentul potrivit, dar ne mândrim cu viziunea noastră despre cum va arăta viitorul în HORECA, în România.

Dacă ar fi să vă uitați înapoi, ce lecții de business ați învățat în anii de antreprenoriat?

Antreprenoriatul oferă ocazia de a învăța nenumărate lecții, știm cu toții. Cea mai importantă, și pe care mi-am însușit-o pe deplin, este aceea de a te înconjura de o echipă profesionistă încă de la începutul business-ului pentru că în primul rând, salvezi bani, timp și în al doilea rând, perfecționarea vine mult mai natural și ușor atunci când echipa este închegată și compactă, iar clientul își amintește mereu de tine cu plăcere și revine ori de câte ori are ocazia.

Business Leaders

View all posts