Business Leaders > Povesti de business > Punând România pe harta modei – Mariana Georgescu și evoluția BEL PUNTO, o poveste autentică în industria modei românești

În lumea businessului, cele mai multe povești de succes încep cu pasiuni vechi și visul de a aduce ceva unic pe piață. Pentru fondatoarea brandului BEL PUNTO, Mariana Georgescu, drumul către lumea modei a început cu o decizie îndrăzneață – valorificarea experienței în ingineria textilă în crearea unui brand de haine.

Drumul său profesional a început în perioada anilor ’90, când a absolvit Facultatea de Textile – Pielărie din cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași. Cu o experiență solidă în industria textilă și o viziune clară asupra calității și inovației, Mariana a luat decizia de a-și urma pasiunea. Lansarea brandului BEL PUNTO a fost nu doar o realizare profesioanlă pentru Mariana, ci și o declarație de angajament față de moda românească și industria locală.

BEL PUNTO este un ambasador al modei românești, contribuind la promovarea acesteia la nivel intern și având planuri de expansiune și la nivel internațional în viitorul apropiat. Brandul sprijină industria locală, colaborând cu producători și ateliere din țară.

Cu o perspectivă orientată către slow fashion, BEL PUNTO adoptă o abordare sustenabilă în procesul de design și producție, creând piese atemporale și versatile, menite să dureze și să încurajeze consumul responsabil. Brandul 100% românesc se remarcă prin colaborarea strânsă cu designerul Marius Nica și prin atenția deosebită acordată feedback-ului clienților în procesul de creare și adaptare a produselor.

Amprenta pe care brandul o lasă în lumea modei și în inimile româncelor este aceea a unei femei sigure pe sine, strălucitoare și autentice, care găsește în produsele BEL PUNTO o expresie a individualității și unui stilul de viață sofisticat.

Mariana Georgescu, fondatoarea BEL PUNTO și echipa din spatele brandului

Business Leders: Începuturile sunt mereu fascinante. Povestiți-ne cum au fost începuturile și ce v-a inspirat să intrați în lumea modei, lansând astfel brandul BEL PUNTO?

Mariana Georgescu, fondatoarea BEL PUNTO: Povestea mea a început demult… a început cu alegerea facultății – am absolvit în 1995 Facultatea Textile – Pielărie din cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași, după aceea am început să lucrez ca inginer într-una din proaspăt formatele firme din ceea ce fusese cândva APACA, apoi a urmat un demers firesc de progres ca inginer în funcție, conducând echipe mai mari, care lucrau în regim lohn, pentru branduri externe. La un moment dat m-am angajat la o firmă care lucra pentru piața internă și îmi amintesc reticența cu care am făcut acest pas, deoarece eu eram „îndoctrinată” cu ideea că „aceste firme apar ca ciupercile după ploaie și la fel de repede dispar” – posibil că se și întâmpla chiar așa cu o parte din firme, mai ales că atunci românii nu aveau școală, istoricul și mediul din care să învețe cum să facă antreprenoriat iar vremurile erau foarte instabile. Firma era micuță, dar antreprenorii ei erau oameni foarte talentați și curajoși. Aici am putut să constat avantajul flexibilității unei firme mai mici – rapiditatea cu care poți schimba uneori și din mers pentru a îmbunătăți din orice punct de vedere produsul, rapiditatea aplicării deciziilor, libertate în organizare, am implementat tot ce știam ca inginer care lucrează în regim industrial, legat atât de procesele de producție, cât și de organizare, de recrutare, de aprovizionare… apoi am început să adaug la cunoștințele mele din ce în ce mai multe, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori într-o firmă mică, unde ajungi să înveți diverse alte meserii. După 3 ani am trecut și pe vânzări, încât totul a fost din ce în ce mai complex ca și experiența, așa că, atunci când am înființat firma și am creat brandul, a fost ca un pas firesc în evoluție profesională.

Într-un peisaj atât de variat și plin de opțiuni în moda feminină, prin ce credeți că se diferențiază BEL PUNTO? Care sunt valorile și ideile pe care le promovați?

Este adevărat că sunt din ce în ce mai multe opțiuni în modă, însă noi avem avantajul experienței și al know-how-ului necesar. Alături de mine lucrează două foste colege de facultate care au o experiență la fel de mare ca a mea în ceea ce privește tiparele și producția, așa încât punem cu succes în practică ideile designerului Marius Nica, ce ne este alături de la început și pot să spun că a fost uimitor cum un tânăr de 21 de ani, cât avea el când ne-am cunoscut, în 2017, a putut să înțeleagă așa de bine ce își doresc clientele noastre.

Marius este foarte creativ și împreună cu echipa de dezvoltare și producție reușim să scoatem modele foarte apreciate la vânzare și care sunt lucrate după tiparele măgulite și perfecționate de noi până fac ca produsele să vină „ca turnate” pe femei și să le și asigure nivelul de calitate al materialelor, accesoriilor și al execuției cu care le-am obișnuit de-a lungul anilor.

Oamenii cu care lucrăm sunt oameni cu care am crescut, cu unii ne-am maturizat împreună, am trecut pe rând prin diferite momente ale vieții – căsătorie, copii, cu alții ne-am întregit și lărgit din mers echipa, dar tragem împreună în aceeași direcție și învățăm în fiecare zi. Când au apărut direcții noi de dezvoltare, despre care eu personal nu știam chiar nimic, cum ar fi vânzarea online, de exemplu, au apărut și oamenii potriviți.

Credem în produsele care sunt dincolo de zona consumerismului, credem în acele „piese” pe care femeia le are în dressing și atunci când se îmbracă într-un produs de la noi se simte autentic reprezentată în lume, inclusiv prin acest limbaj de comunicare – al vestimentației.

Noi credem că în loc să cumperi 20 de produse pe care să le porți un sezon, pe motiv că sunt ieftine, e de preferat să te îmbraci în haine care sunt făcute din materiale valoroase, de bună calitate, frumos imprimate și pe cât de mult se poate prietenoase cu pielea, cu sănătatea noastră, în haine care sunt lucrate de oameni care sunt respectați în ceea ce privește răsplata muncii lor, care lucrează cu bucurie și energie bună, având modele care nu ies așa repede din trend și comunică cu eleganță despre feminitatea, senzualitatea, emoțiile, toate valorile cu care suntem înzestrate noi, femeile.

BEL PUNTO este un brand 100% românesc. Cum vedeți contribuția brandului în promovarea modei românești la nivel internațional și la susținerea industriei locale?

Noi contribuim cu fiecare produs pe care îl lansăm pe piață, pentru că este concept românesc, pentru că e produs la noi în țară și ascultă de cerințele clientei românce. În afară încă nu am ieșit, este adevărat, e unul din obiectivele pe care le-am stabilit pentru următorii 2 ani, dar mai avem încă de echilibrat și cu capacitatea de producție suplimentară care ar fi necesară. Deocamdată, pentru a acoperi necesarul actual de vânzare, am găsit câțiva colaboratori din țară care au ateliere sau fabrici și care au înțeles nivelul standardului de calitate pe care îl pretindem în realizarea produselor noastre.

 O rochie trebuie să fie nu doar frumoasă, ci și potrivită pentru corpul celei care o poartă. Cum reușiți să conturați fiecare piesă astfel încât să îmbrace perfect diferite structuri corporale?

Aici este meritul departamentului de creație, pentru că detaliem și perfectăm tiparul și modul de lucru până când noi ne considerăm mulțumiți. Uneori se întâmplă să mai renunțăm la proiecte, dacă nu reușim să controlăm felul în care „lucrează” sau draparea materialului, dar în general, găsim soluții pentru ceea ce ar putea fi mai provocator. De cele mai multe ori, ne iese din prima încercare, așa că reușim să venim cu varietate de modele într-un ritm cât se poate de alert.

În lumina schimbărilor sociale și culturale, cum se adaptează BEL PUNTO pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor în continuă schimbare ale clienților?

Suntem foarte aproape de piață, de feedback-ul dat de cliente. Aici avem atât informațiile venite de la clienții de en-gross din țară, feedback de la clientele care cumpără online, cât și cele pe care le luăm din magazinul propriu pe care îl deținem în incinta Complexului Comercial Auchan- Drumul Taberei din București. Nu este ușor, pentru că implică documentare și reacție rapidă, dar suntem atenți la trendurile mari, precum și la alte piețe.

Sunteți un brand promotor al slow fashion, o abordare care prinde tot mai mult teren în industria modei. Ce v-a atras către acest concept și cum reușiți să-l integrați în colecțiile BEL PUNTO?

Ideea de slow fashion a fost încă de la început în valorile noastre, iar faptul că oamenii conștientizează și aspectul etic față de ceea ce înseamnă grija și responsabilitatea de a nu polua mediul și că această abordare prinde teren în industrie, ne face mai ușoare eforturile de a fi înțeleși în filosofia noastră de produs. Ne gândim la modele atemporale, versatile, care permit schimbarea facilă a destinației produsului prin accesorizare și, mai ales, nu pierdem din vedere confortul și ținuta oferite de produse.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în promovarea și educarea consumatorilor despre importanța modei sustenabile și a consumului responsabil?

Cea mai mare provocare este acceptarea plății unui preț corect pentru produsul final. Este necesar să înțelegem tot ceea ce oferă produsul, nu doar ca estetică, ci și ca țesături, ca execuție impecabilă, conștientizarea efortului oamenilor care au fabricat materialele și accesoriile, a muncii minuțioase a celor care au croit, cusut și călcat. Toți cei care s-au gândit cum să te bucure pe tine, clienta noastră, pentru cei care s-au gândit să te îmbrace și pe tine, ca femeie, dar și pe tine – altă femeie, dar și pe ea – altă femeie, pentru cei care au făcut posibil să-ți aducă în cale drept răspuns la căutările tale o rochie superbă, o bluză rafinată, niște pantaloni sexy, un palton practic și elegant… cam tot ce ai dori să ai dimineața când deschizi larg ușile dulapului și te întrebi: „Cu ce să mă îmbrac azi?” și să mai și arăți special de bine în acele haine.

Care sunt direcțiile pe care doriți să le explorați și cum vedeți că va evolua brandul în următorii ani?
Într-o lume în dinamică așa cum trăim noi, probabil că vom găsi o parte de femei care vor să trăiască și să se arate lumii în cel mai autentic mod, și atunci produsele noastre vor trebui să intuiască toate acele tipologii de personalitate, dar cel mai probabil că vom găsi în continuare și partea aceea de oameni care vor dori să marcheze apartenența la un tip de comunitate iar hainele sunt unul dintre principalele moduri de exprimare, așa încât ne vom gândi și la acest aspect.

Dacă ați putea împărtăși o lecție pe care ați învățat-o pe parcursul călătoriei dvs. în construirea și gestionarea BEL PUNTO, care ar fi aceea și de ce este atât de valoroasă pentru dvs.?

Probabil că va suna clișeic, dar eu chiar cred că o firmă se dezvoltă pe măsura dezvoltării antreprenorului, și că rămâne în responsabilitatea antreprenorului să aibă grijă să fie el în permanență conectat la tot ce înseamnă dezvoltarea proprie, din toate punctele de vedere, nu doar pentru a nu sta în calea dezvoltării firmei, ci chiar pentru a fi cel mai bun lider al oamenilor cu care aduce în concret ceea ce el are la nivel de viziune.

Care vă doriți să fie amprenta sau moștenirea pe care brandul o lasă în lumea modei și în inimile româncelor?

Când văd o persoană îmbrăcată în produsele noastre, eu văd femeia care știe și are încredere în resursele ei interioare, în potențialitățile pe care și le dezvoltă și le manifestă în viața ei, a familiei ei și a comunității din care face parte. Văd femeia care îndrăznește să strălucească și să comunice celorlalți, inclusiv prin vestimentație, care sunt darurile și bucuria pe care ea a venit să le aducă în lume. Semnificația denumirii brandului nostru – BEL PUNTO – un minunat punct de întâlnire a tot ceea ce înseamnă originalitate, rafinament, pricepere și entuziasm.

Lizeta Maria

View all posts