MAM Bricolaj, unul dintre brandurile preferate ale pasionaților de bricolaj, sărbătorește anul acesta zece ani de la lansarea pe piață. Compania a reușit să-și fidelizeze clienții prin cursuri și tutoriale despre asamblarea în mod practic a corpurilor de mobilier, anul acesta depășind un milion de tranzacții.
„Este o cifră importantă pentru noi acești zece ani, este ca o poartă de hotar. Am depăși o mie de clienți serviți pe zi iar în luna iunie am înregistrat și bonul cu numărul 1 milion. Avem aproximativ 24-25 mii de tranzacții pe lună, așa că până la clientul care va primi bonul cu numărul 2 milioane nu va mai dura încă zece ani“, ne-a declarat Cristian Găvan, fondatorul companiei.
Începuturile businessului
Pentru că avea o firmă care executa mobilier la comandă și trebuia să facă periodic aprovizionarea de noi piese, fondatorul MAM Bricolaj a reuși să identifice în urmă cu 10 ani nevoia pieței de a găsi în același loc toate accesoriile și materialele necesare. Reatailerii existenți în acea perioadă semnaseră exclusivități și fiecare avea doar anumite produse, așa că producătorii de mobilier erau nevoiți să meargă în mai multe locuri pentru achiziții.
„Primul an a fost cel mai greu. După ce am deschis firma MAM Bricolaj, în ianuarie 2011, veneau tot felul de cunoștințe și mă descurajau întrebându-mă cum de m-am gândit eu să deschid magazin cu autoservire imediat după criză, când încă era multă incertitudine în piață. Aveam multe produse pe raft, iar în domeniu nu exista acest tip de vânzare de frica hoților“, își amintește Cristian Găvan.
În același timp, recunoaște că nu s-a lăsat descurajat pentru că este foarte ambițios și avea mare încredere în acest tip de business. Dorindu-și să fie inovator în piața accesoriilor de mobilier, antreprenorul a mizat pe ușurința autoservirii la raft și diversitatea mare de produse pe stoc.
Parcursul MAM Bricolaj
„În 2014, când am deschis al doilea magazin, odată cu cifra de afaceri au crescut brusc și problemele. De la un magazin în care stăteam în fiecare zi, a trebuit să pendulez între cele două magazine. În 2016 am luat primele utilaje, a fost din nou un an foarte important. Acestea au automatizat procese și au crescut productivitatea. Apoi am avut o perioadă de acalmie până în 2020, când am atras capital privat, după ce am vândut 25% din acțiunile companiei, și în ianuarie 2021 ne-am listat la bursă. Cu acest capital am deschis al treilea magazin în Prelungirea Ghencea. Acum lucrăm la amenajarea magazinului cu numărul patru în Brașov“, a povestit Cristian Găvan la #interviurileBusinessLeaders
Conform antreprenorului, în acest moment piața de bricolaj este destul de efervescentă în România iar cifrele sunt în creștere de la an la an. Dacă la începutul businessului, în 2011, prioritatea clienților era de a achiziționa produse la prețuri cât mai mici, acum vor lucruri de calitate care să reziste în timp. Mai mult, românii vor să găsească toate informațiile online iar produsele să le vină din câteva click-uri acasă.
Strategia pentru următorii 10 ani
„Ne-am propus să deschidem câte 2 magazine în fiecare an, astfel încă în următorii 5 ani să ajungem la 12 magazine în orașele importante din țară și ne gândim foarte serios să deschidem francize. Avem cereri din orașe mai mici de a deschide francize MAM Bricolaj. Avem o echipă de consilieri foarte bine pregătită care oferă informațiile de care clientul are nevoie, poate de multe ori și mai mult decât atât pentru că experiența îi ajută să identifice nevoia reală a clientului. De asemenea, atragem clienți prin faptul că avem avem multe produse pe stoc și foarte variate“, ne-a mai spus Cristian Găvan.
Începând cu anul 2014 MAM Bricolaj oferă cursuri prin care clienții sunt învățați cum să-și facă singuri obiecte de mobilier. Până acum peste 400 de cursanți au urmat ,,Școala de mobilă“ și cerința este în continuă creștere.
Adauga comentariu