Business Leaders > Povesti de business > Anca Andreea Nare, cofondatoarea Niche Parfumerie: „Am creat comunități care se bucură de evenimente unice, fac cunoștință cu parfumieri și descoperă lucruri noi despre parfumerie“

Magazinul Niche Parfumerie a fost fondat de către Anca Andreea și Daniel Nare în anul 2012. La acea vreme parfumurile de nișă erau foarte puțin cunoscute, așa că cei doi soți au identificat oportunitatea de a deschide o parfumerie și un magazin online. Dar pentru că ideea de magazin nu s-a potrivit conceptului pe care doreau să-l aducă în piață, după 5 ani au regândit businessul și s-au reorientat către o parfumerie de nișă.

„Parfumeria de nișă reprezintă o călătorie dinamică ce nu se termină niciodată. Dacă brandurile independente sunt conduse de dorința de a crea parfumuri extraordinare fără a lua în considerare bugete, noi, ca afacere de familie, suntem conduși de o viziune pe termen lung și nu de profitul imediat, selectând branduri cu o valoare creativă ridicată și ajutând clienții să învețe mai multe despre parfumeria de nișă“, a povestit pentru Business Leaders Anca Andreea Nare, cofondatoarea Niche Parfumerie.

Prin ce încercați să vă diferențiați pe piața destul de aglomerată a parfumurilor?

Încă de la început am avut o abordare inclusivă și o modalitate diferită de selecție a brandurilor. Conceptul „Niche Parfumerie“ și „50 ml Artistic Fragrance Bar“ sunt foarte diferite, și nu doar pe piața din România. Abordarea inclusivă este total opusă față de abordarea exclusivă practicată în segmentul de nișă și ne-am dorit că parfumeria artistică să poată fi accesibilă oricui și oricine își dorește să poată avea acces la cultura olfactivă, să fie ușor accesibilă testarea produselor la distanță, să se poată bucura de evenimente olfactive și să aparțină unei comunități unde dorințele și nevoile lor sunt în prim-plan.

Pe partea de on-line am introdus în premieră un serviciu de eșantioane destinat testării și descoperirii olfactive la distanță, făcând ușor accesibilă parfumeria artistică. Ne-am focusat pe experiența din magazine și am creat comunități olfactive care se bucură de evenimente unice, fac cunoștință cu parfumieri și descoperă lucruri noi despre parfumerie.

Care este profilul clientului căruia vă adresați?

Clientul Niche Parfumerie are peste 25 ani, iubește parfumurile rare și are o putere de cumpărare care să îi permită orice produs i se potrivește. Știe totul despre lume, fie că este vorba despre fashion, parfumerie sau business și este motivat să poarte o aroma unică. Aceștia sunt clienții țintă, dar nu ne adresăm doar lor, dispunem de un portofoliu complementar de branduri și produse care încep cu prețul de 230 lei, cu este Eau de Yuzu, de la Parfums de Nicolai, la 30ml. Segmentul inferior de prețuri se potrivește perfect celor care caută un cadou deosebit sau un parfum ce poate fi purtat zi de zi.

Daniel Nare și Anca Andreea Nare, fondatorii Niche Parfumerie

Care sunt noutățile pe care Niche Parfumerie le aduce în acest an?

În fiecare an integrăm branduri noi și lansări ale brandurilor curente pe care le expunem online sau în cadrul unor evenimente private. Anul acesta am lansat în exclusivitate în România Les Nereides Paris, pentru care vom organiza un eveniment la București, în luna septembrie. În curând vom lansa și Sora Dora, o colecție de extracte de parfum ce conține șapte creații din universuri olfactive diferite. În luna octombrie îi vom avea invitați la București pe directorii de creație ai brandului Oman Luxury, iar în luna decembrie pe cei de la Mille Centum Parfums. 

Care sunt cele mai mari provocări ale industriei?

Provocarea cea mai mare o reprezintă standardele IFRA, care interzic, limitează sau stabilesc criterii pentru utilizarea anumitor ingrediente. Multe dintre ingredientele atât de apreciate sunt standardizate în nonexistență. De exemplu, de curând a fost reglementat lichenul de stejar, un ingredient folosit de mai bine de 100 de ani în parfumerie. O altă provocare este menținerea serviciilor la un standard ridicat. În ochii clienților, persoana care te întâmpină în magazine sau care îți răspunde online este reprezentant al businessului. Orice deviere de la standardele noastre poate aduce nemulțumire în rândul clienților actuali și la pierderea potențialilor clienți. Investim foarte mult timp în traininguri și încercăm să identificăm persoanele care se potrivesc cel mai bine culturii noastre, care sunt orientate către client și care au același set de valori.

Cum arată strategia de dezvoltare a brandului pentru următorii ani?

Ne dorim ca în următorii ani să devenim un brand european. Primul pas este să extindem nicheparfumerie.ro cu o versiune europeană, și nu excludem să o facem și printr-o locație în afara României. Căutăm și testăm în permanență branduri noi care completează portofoliul actual și integrăm doar ceea ce aduce valoare cliențiilor noștri. Brandurile extraordinare sunt rare și doar 1% din lansările mondiale au valoare artistică și nu au fost create doar cu scop financiar.

Ne dorim să ne mărim comunitatea și să punem în continuare accent pe cultura olfactivă. Sezonier, lucrăm cu designeri și artiști, pentru a crea experiențe olfactive unice, prin evidențierea ingredientelor rare, din dorința clienților de a explora branduri noi și de a întâlni maeștri parfumieri sau pentru a expune publicului creații emblematice din istoria parfumeriei.

Unde găsim produsele Niche Parfumerie?

La acest moment avem două magazine în România: Niche Parfumerie în Timișoara, Strada Alba Iulia nr.1, și 50ml Artistic Fragrance Bar, concept store situat în București, pe Calea Dorobanților 111. Produsele noastre le puteți găsi și online pe nicheparfumerie.ro unde vă puteți bucura de un serviciu de eșantioane ce include eșantioane individuale și seturi de eșantioane. Eșantioanele se pot selecta individual sau în urma unei consilieri olfactive pentru a identifica produsele care s-ar potrivi cel mai bine gusturilor tale și pentru a fi sigur că ți se potrivesc perfect.

Business Leaders

View all posts