Petit Bebe sărbătorește 12 ani de la lansare, un parcurs frumos și plin de provocări într-o piața care a cunoscut în ultimii ani o transformare semnificativă, atât ca diversitate, cât și ca nivel al calității produselor. În toți acești ani, brandul a reușit să crească organic, construind o relație bazată pe încredere și sprijin real pentru părinții aflați la început de drum.
De la o echipă mică, formată din părinți care înțeleg din proprie experiență provocările primei perioade cu un nou-născut, Petit Bebe a evoluat alături de comunitatea pe care a construit-o, oferind atât o ofertă de produse bine gândită, dar și evenimente educative și colaborări care să-i păstreze în apropierea proaspeților părinți.
„ Am vrut să creăm un spațiu în care părinții să găsească produse sigure, dar și înțelegere. Suntem o echipă de părinți care înțelegem oboseala, stresul și bucuriile din această perioadă,” explică Diana Jula, membru al echipei Petit Bebe.
Această abordare s-a reflectat în inițiative precum cursurile de prim-ajutor sau workshopurile dedicate diversificării alimentației bebelușilor, menite să ofere sprijin real, nu doar să vândă produse. O altă dovadă a responsabilității brandului este colaborarea cu Academia Siguranței Auto pentru instalarea gratuită a scaunelor auto, o măsură vitală pentru siguranța copiilor, având în vedere frecvența montajelor incorecte.
Gama diversificată de produse din magazin reflectă preocupările și nevoile părinților din ziua de astăzi: de la cărucioarele ultra-compacte, ideale pentru agitația zilnică, până la scaunele auto care pun pe primul loc confortul și siguranța copilului, sistemele de monitorizare a bebelușilor, încălțămintea ergonomică pentru primii pași sau hăinuțele din materiale naturale. Totodată, jucăriile educative și accesoriile pentru diversificare, cum ar fi tacâmurile adaptate și veselă anti-alunecare, completează oferta care răspunde nevoilor reale ale părinților.
Totuși, ceea ce face cu adevărat diferența pentru Petit Bebe nu sunt doar produsele, ci și susținerea sinceră pe care o oferă prin sfaturi practice și evenimente dedicate, menite să îi ajute pe părinți să înțeleagă cu adevărat cum să-și protejeze și să-și îngrijească copiii. „Părinții ne cunosc, ne scriu, revin cu al doilea sau al treilea copil – asta ne arată că am construit mai mult decât un simplu magazin, am creat o comunitate de încredere și sprijin” spune Diana Jula.
Pentru viitor, Petit Bebe își propune să-și extindă prezența online și să continue să ofere o experiență care să răspundă cât mai fidel nevoilor reale ale părinților.
Brandul Petit Bebe împlinește anul acesta 12 ani. Care este povestea voastră?
Diana Jula, reprezentant Petit Bebe: Acum 12 ani, Petit Bebe a apărut dintr-o nevoie personală: aceea de a găsi produse de calitate, care să ajute în primele luni de viață ale bebelușului. La acel moment, opțiunile erau fie prea comerciale, fie slab calitative.
La început, Petit Bebe a fost format dintr-o echipă mică, tânără și fiecare și-a dorit să creeze un loc în care părinții să găsească produse de calitate la un preț bun, să se simtă ascultați și sprijiniți.
Eu nu mă aflu în Petit Bebe chiar de la începuturile sale, însă cred că ceea ce ne definește și acum, la 12 ani distanță, e faptul că am rămas autentici. Multe persoane din echipa noastră sunt și părinți, asta înseamnă că înțelegem ce înseamnă oboseala, panica sau stresul pe care le trăiești atunci când ai un copil. Poate de asta și părinții care ne trec pragul sau ne scriu online simt că vorbesc cu oameni, nu cu un magazin.

Ce înseamnă, în viziunea ta, „a crește un brand” într-o industrie atât de sensibilă cum este cea dedicată copiilor?
Pentru mine, a crește un brand într-un domeniu ca acesta, dedicat bebelușilor și copiilor, înseamnă să ai grijă de mame, de tați, de părinți și bunici. Nu doar de clienți, ci de părinți care caută ce e mai bun pentru copiii lor.
Am învățat că nu e vorba doar despre produse bune, ci despre încredere, construirea unei comunități și sprijinul din cadrul ei. Când un client ne întreabă ceva, nu caută doar o recomandare – ci recomandarea unui specialist și confirmarea că face alegerea corectă.
Cum ați ales numele „Petit Bebe”? Ce valori ați vrut să transmiteți încă de la început?
Numele „Petit Bebe” ni s-a părut pur și simplu… potrivit. Ne-am dorit ceva care să transmită grijă, delicatețe și apropiere – fără să fie complicat. Ne-a plăcut și faptul că România are o deschidere către cultura franceză – iar numele dă un aer rafinat, dar accesibil.

Petit Bebe s-a remarcat nu doar prin produse, ci și prin inițiative educative – cursuri de prim-ajutor, gătit pentru bebeluși etc. Cum s-au născut aceste idei?
Totul a plecat, din ce am fi vrut și noi să primim ca părinți. Am simțit că e nevoie de mai mult decât un magazin – e nevoie de sprijin real, de informații și de comunitate. Așa au apărut aceste proiecte, din dorința de a face mai mult pentru părinți, nu doar să le vindem produse, ci să fim alături de ei. Ne-am gândit: „Ce ne-ar fi ajutat pe noi în perioada aia?” – și de acolo au pornit cursurile de prim-ajutor, workshopurile de diversificare, discuțiile cu specialiști.
Ce impact au avut aceste evenimente în relația voastră cu părinții? Ai un exemplu de moment special dintr-un astfel de eveniment?
Impactul a fost mare și foarte vizibil – mai ales după cursurile de siguranță auto sau prim-ajutor. Am avut situații în care oameni ne-au oprit pe stradă și ne-au zis: „Voi sunteți de la Petit Bebe, am fost la cursul vostru!”. Genul acesta de recunoaștere ne-a confirmat că ceea ce facem ajută, dincolo de vânzări sau produse.

Cât de importantă este construirea unei comunități, dincolo de simpla relație comercială?
Pentru noi, comunitatea e totul. De la început ne-am dorit mai mult decât un magazin – ne-am dorit un loc în care părinții să se simtă ascultați și înțeleși. Relația comercială trece, dar sentimentul că „e cineva acolo pentru mine” rămâne. Credem că tocmai asta ne diferențiază – faptul că nu vorbim cu „clientul”, ci cu părintele, care trece prin aceleași provocări prin care am trecut și noi cu ani în urmă.
Un element unic pe care l-ați adus în piață a fost instalarea gratuită a scaunelor auto, în parteneriat cu Academia Siguranței Auto. De unde a pornit această inițiativă?
Inițiativa a venit dintr-o nevoie pe care am văzut-o des: mulți părinți cumpără un scaun auto bun, dar nu îl montează corect. Și asta poate face diferența în caz de accident.
Ne-am dat seama că nu e suficient să oferim produse sigure – trebuie să oferim și sprijinul practic. Așa a apărut parteneriatul cu Academia Siguranței Auto, iar instalarea gratuită a devenit modul nostru de a ajuta concret.
Care a fost produsul care a avut cel mai mare impact emoțional pentru clienți – și de ce crezi că a stârnit o reacție atât de puternică?
Credem că fotoliul de alăptare a fost cel mai emoționant produs pentru multe mame. Nu era doar o piesă de mobilier, ci locul în care se linișteau, alăptau, adormeau bebelușul sau pur și simplu își trăgeau sufletul.
Am primit multe mesaje de la mame care ne spuneau cât de mult le-a ajutat. A devenit, cumva, colțul lor de siguranță.

Ne poți face un top al produselor care sunt la mare căutare printre părinți vara aceasta?
În general vara, părinții caută produse care să le ușureze mersul în vacanțe. Cărucioarele ultra compacte sunt în top – ușor de pliat, perfecte de luat în vacanță. Scaunele auto cu poziție de somn și huse din materiale răcoroase sunt și ele foarte căutate, mai ales pentru drumurile lungi.
Muselinele sunt peste tot – le vezi folosite la orice, de la înfășat până la umbreluțe improvizate. Iar pentru joacă, corturile de vară cu protecție UV fac senzație.
Cum simți că a evoluat brandul în ochii clienților în acești 12 ani?
Cred că una dintre cele mai mari reușite e că, în toți acești 12 ani, am reușit să construim o comunitate. Părinții nu au venit doar pentru produse, ci și pentru că au încredere în noi și în produsele noastre. Mulți dintre ei ne cunosc pe nume, ne scriu sau ne cer sfaturi, iar legătura asta sinceră ne-a crescut pe toți – pe noi ca echipă și pe ei ca părinți. Să vezi cum o familie revine cu al doilea copil sau te recomandă prietenilor – asta înseamnă că am făcut ceva bine.
Ce urmează pentru Petit Bebe? Sunt în plan alte orașe, extinderea gamei sau dezvoltarea magazinului online?
Cu siguranță, planuri avem! Ne dorim să continuăm să creștem, dar într-un mod care să rămână autentic pentru ceea ce suntem. Nu ne propunem extinderea cu orice preț, ci pas cu pas – indiferent dacă este vorba despre extinderea gamei de produse, despre magazinul online sau poate, la momentul potrivit, despre un nou oraș. Momentan ne concentrăm pe experiența online, pentru că știm cât de important e pentru părinți să aibă acces rapid și informația la îndemână din confortul casei.
Cum priviți transformarea digitală în relația cu părinții? Ce vă doriți să aduceți în plus în experiența de cumpărare?
Ne dorim ca părinții (actuali sau viitori) din toată țara să ne găsească ușor și online, exact atunci când au nevoie. Lucrăm constant la site ca să fie simplu de folosit, iar în același timp vrem să oferim și sfaturi, idei și conținut util – nu doar produse.
Ce ați învățat de la clienții voștri, în toți acești ani, despre nevoile reale ale părinților din România?
Credem că una dintre cele mai importante lecții a fost că părinții nu caută doar produse – caută emoție, siguranță și încredere. Vor să știe că fac alegeri bune pentru copiii lor, că cineva îi înțelege și le răspunde sincer. Am învățat cât de diferite pot fi nevoile de la o familie la alta și cât de mult contează răbdarea, empatia și sfaturile sincere.
Ce nu se vede în social media, dar face parte esențială din identitatea voastră?
Credem că ceea ce nu se vede mereu în social media e toată implicarea din spate. Faptul că ne sunăm între noi să ne asigurăm că un colet a plecat la timp pentru un client care avea nevoie urgent de produs. Că testăm produsele înainte să le punem la raft sau că refuzăm colaborări care nu se aliniază cu valorile noastre, chiar dacă par tentante. E și toată munca de echipă și energia pe care o depunem în showroom, în participarea la diverse evenimente, în consiliere, în cursuri.
Ce mesaj ai transmite părinților care v-au ales de-a lungul anilor și celor care urmează să o facă?
Pur și simplu le-am mulțumi. Pentru că ne-au ales, ne-au scris, ne-au vizitat și ne-au recomandat. Pentru că au avut încredere în noi în momente importante din viața lor. Fără ei, Petit Bebe n-ar fi fost ce e azi.