Business Leaders > Povesti de business > Comoara ascunsă și istoria fascinantă din spatele hotelului Guci din Constanța

Comoara ascunsă și istoria fascinantă din spatele hotelului Guci din Constanța

În inima orașului Constanța, Hotelul Guci se ridică ca o perlă strălucitoare în peisajul său urban. Povestea acestei locații începe în 1994, într-un mod ce poate fi pus pe seama destinului. O întâlnire întâmplătoare în Grecia a dat naștere visului unei familii de a ridica un hotel în mijlocul Constanței. Deși intenția inițială a fost aceea de a construi magazine, viziunea proprietarilor a mers către ceva mult mai îndrăzneț – un hotel ce urma să atragă turiști din toată lumea.

Într-o perioadă în care obținerea finanțărilor era o provocare, Anca și George Guci au avut curajul să caute soluții. Cu un credit BERD, curaj și multă muncă, au ridicat prima structură hoteliere privată din Constanța, o investiție îndrăzneață.

De la construcția sa în stil butic, care îmbină confortul cu caracterul unic al fiecărui etaj, până la modul în care a fost transformat într-un loc unde oaspeții se simt ca acasă, Hotelul Guci este un loc a cărui valoare se află în fiecare detaliu, în fiecare poveste și în fiecare experiență a celor care au trecut pragul său.

Eforturile cuplului Anca și George Guci nu s-au oprit niciodată. În fața provocărilor, cum ar fi evenimentele geopolitice și pandemia globală, au continuat să inoveze și să adapteze.

Business Leaders: Care este povestea Hotelului Guci?

Anca Guci: Povestea hotelului a început în 1994, când în urma unei vizite în Grecia, am întâlnit o familie în Salonic ce deținea un astfel de hotel mic, în centrul orașului. Așa cum este și hotel Guci, în centrul orașului Constanța. Având acest teren intenționam să construim niște magazine, dar ne-am dat seama că nu ar fi mers foarte bine, fiind o stradă perpendiculară pe strada comercială. Apoi ne-a venit ideea hotelului. A urmat o perioadă agitată, pentru că pe vremea aceea finanțările se obțineau foarte greu. Am apelat la un credit BERD, prin BRD. Creditul a fost de 1,1 milioane de euro. Am început construcția, iar în timpul lucrărilor a intervenit partea puțin stranie. Există o poveste căreia la început nu i-am găsit explicația, dar ulterior a avut o semnificație aparte pentru noi. Proprietarul, cel care ne vânduse terenul, a venit și ne-a spus că cel de la care el îl cumpărase anterior îi povestise că în acel teren este îngropată o comoară cu monede de aur. Ne-a spus că el săpase până la 2.5 metri, dar nu a mai avut puterea și posibilitățile. Noi am zis inițial că e doar o poveste. Hotelul fiind înalt, de 8 etaje, este construit după o metodă foarte sigură, pe piloți la 6 metri adâncime pentru a rezista și la un cutremur cu magnitudinea de 9 grade. Deci, săpătura trebuia făcută la 8 metri, m-am gândit că dăm de comoară. Nimeni din familie nu credea, dar eu am vorbit cu un pensionar să vină să stea pe șantier cât timp se sapă pentru a monitoriza totul. Nu s-a găsit nimic. S-a edificat hotelul, primul hotel privat din Constanța. Am rambursat creditul în 3 ani. Hotelul fost veșnic plin.

Toate personalitățile vremii erau cazate aici. Am avut plăcerea să-i avem oaspeți pe Regele Mihai, Regina Ana, Principesa Margareta – la prima lor vizită în Constanța. Au venit aici baroni, duci, proprietarii uneia dintre cele mai mari companii de navigație din lume – familia Ofer din Israel, oameni despre care s-ar spune că nu au stat în viața lor într-un hotel de 3 stele. În ani, analizând povestea, mi-am dat seama că vibe-ul bun al acestui loc este comoara despre care ne-a povestit proprietarul inițial. Până la urmă nu am găsit acele monede, dar locul acesta ne-a purtat noroc.

Nu a fost gol niciodată, în ciuda provocărilor turismului, mereu influențat de factorii externi. Spre exemplu, când s-au prăbușit Turnurile Gemene din New York și nu prea mai zburau avioane o perioadă, noi am avut turiști. Sau în timpul pandemiei, când hotelurile au fost goale, noi am avut un grad de ocupare de 50%. Este un loc ce ne-a purtat noroc și nouă și turiștilor noștri. Avem și acum turiști care au venit încă din primul an și se reîntorc.

A fost o investiție dificil de realizat?

Nu neapărat, chair dacă a fost prima noastră construcție. Ulterior am avut altele mai dificile. Am fost entuziasmați, finanțarea o obținusem și nu am avut alte sincope. Cea mai frumoasă amintire este din ziua în care am plătit ultima rată. În cei trei ani, noi am avut ipotecă pe toate bunurile noastre, inclusiv pe casa în care locuiam, pe mașina personală. A fost o presiune imensă asupra psihicului meu. Nu au existat întârzieri, dar am avut continuu coșmarul că banca ne ia casa. În ziua în care am plătit ultima rată, am închis ușa la birou și am plâns în hohote. Abia atunci au dispărut coșmarurile. Este un loc unde vin cu plăcere, unde fiul meu Mihai va veni din toamnă cu aceeași plăcere.

Aveți vreo amintire legată de un oaspete de seamă?

M-a impresionat vizita Regelui Mihai. Un om extraordinar de modest, cu bun simț. Și Majestatea Sa Regina Ana era o femeia atât de veselă, pontoasă. Am petrecut o seară extraordinară cu domniile sale. Atâtea povești, atâtea amintiri, un om care și-a iubit țara. Am avut emoții mari când am aflat că ne va vizita, era cea mai importantă personalitate care ne călca pragul. A fost la prima sa vizita în România, după ce i-au dat voie să se întoarcă.

Au avut cerințe speciale?

Absolut niciuna. A servit mâncare românească, ne mulțumeau pentru orice, ceea ce mulți oameni cu pretenții nu făceau. Educația primită se vedea, la fel și la Principesa Margareta.

Ce stil ați ales pentru hotel?

Am început cu ideea de butic-hotel. Fiecare etaj este decorat cu altă culoare și alt tip de mobilă. L-am construit ca un hotel de business. În timpul verii, jumătate dintre turiști vin pentru sejururi la mare, plaja Modern fiind la 5 minute de mers pe jos. Preponderent, oaspeții sunt oameni de afaceri. Aproximativ 60% sunt turiști care vin de mulți ani la noi.

Cum ați descrie hotelul pentru cineva care nu v-a vizitat și nu cunoaște încă locația?

Restaurantul și terasa panoramică ce oferă o priveliște din Portul Constanța până în Portul Midia reprezintă atracția locului. Elementul pitoresc este dat de pescărușii care așteaptă turiștii. Ceea ce este specific nouă și majorității hotelurilor mici este că te simți ca acasă. Este o comunitate turist-personal. Spre exemplu, românii plecați din țară care tânjesc după preparate românești și când ne solicită ceva special sunt serviți cu drag. Se formează o familie. Ne povestesc de unde vin, ce au vizitat.

De ce ați ales să puneți numele familiei în denumirea hotelului?

Am avut mai multe variante, apoi ne-am gândit iar la bătrâneii din Salonic. Ei denumiseră hotelul cu numele familiei și am zis să facem la fel, Guci dar cu un singur „c”.

Ce reprezintă hotelul pentru familia dumneavoastră?

Pentru restul familiei reprezintă o investiție, pentru mine reprezintă al treilea copil. Aici am fost de când l-am deschis, am luat deciziile și l-am condus cum am crezut eu de cuviință. Acum îmi dau seama că este nevoie de un tânăr. Ca orice femeie de 63 de ani nu îmbrățișez prea ușor tehnologia și noile trenduri. Cred că sunt lucruri pe care refuz să le învăț, iar succesul unei afaceri se bazează acum mult pe publicitate, tehnologie.

Probabil voi mai veni să beau cafeaua aici. Nu vreau să mă bag, pentru că mie nu mi-a dat nimeni peste mână, nu a venit cineva să-mi spună ce fac sau că nu fac bine. Așa aș vrea să-l las și pe el, dar cu niște sfaturi pornite din experiența mea. Pe mine nu a avut cine să mă ajute, el îl pot ajuta, dacă îmi cere el asta. Vreau să călătoresc, dar să călătoresc fără griji, fără să mă gândesc că trebuie să mă întorc să dau salarii, să amintesc de taxe și impozite, pe care mereu le-am avut achitate la zi.

Ce lecție ați vrea să-i transmiteți lui Mihai despre experiența în turism?

Să fie corect, în exploatarea hotelului. Nu mai sunt vremurile de acum 30 de ani când nu era legislație. Să pună capul liniștit pe pernă. Să nu se gândească să facă lucruri cu consecințe grave. Să fie corect. Liniștea ta sufletească nu ți-o dă nimeni! Să fie fair-play cu toți colaboratorii și clienții.

Interviurile Business Leaders sunt despre lecții de business și de viață. Care este lecția de viață pe care ați vrea să o împărtășiți comunității noastre de antreprenori?

Când ești tânăr, ai nevoie de bani. Vrei o casă, o mașină, să îți ajuți copiii. Atunci pui în plan secundar călătoriile. Când îmbătrânești, ți-ai creat confortul financiar și vrei să călătorești, dar nu mai ai puterea de a suporta zeci de ore în avion, escale. Încercați să le îmbinați de la bun început! A călători este cel mai frumos lucru! Dacă poți face ceva tu pentru dezvoltarea ta personală, pentru liniștea ta, acel lucru este să călătorești. Gândiți-vă la momentul în care medicul vă administrează un anestezic, la o operație și spune: gândește-te la ceva frumos! Ei bine, eu m-am gândit la locurile frumoase pe care le-am văzut în excursii. Până la urmă cu acestea rămâi! Amintirile nu le iei decât din vacanțele și locurile care te-au fascinat. Trebuie să ieși din zona de confort pentruce tip de experiențe, nu doar hoteluri de lux.

De ce ar trebui să vină un turist la Hotelul Guci?

Pentru că oferă liniște, confort, senzația că ești printre prieteni, pentru căldura personalului, pentru faptul că este o locație cochetă, în centrul Constanței, cu oportunități multiple în jur. Nu în ultimul rând, vibe-ul bun.

Lizeta Maria

View all posts